China a intervenit vineri pe internetul național pentru a controla ceea ce autoritățile numesc o cultură “haotică” a fanilor de vedete, interzicând publicarea listelor de popularitate și reglementând vânzarea produselor asociate celebrităților, după o serie de scandaluri care au implicat artiști populari, transmite Reuters.
Autoritatea centrală de supraveghere a internetului a transmis că va acționa împotriva diseminării “informațiilor dăunătoare” pe grupurile de fani ai celebrităților și va închide canalele de discuții care răspândesc scandaluri despre vedete sau “provoacă probleme”.
Platformele nu vor mai putea publica liste cu vedete iar grupurile fanilor vor fi reglementate, a mai transmis autoritatea.
Autoritatea de reglementare a internetului interzice și votul online al fanilor pentru concurenții care participă la spectacole de varietăți și îndeamnă companiile să nu atragă oamenii online să cumpere produse asociate vedetelor.
Autoritățile de reglementare de la nivel național trebuie să-și “sporească simțul responsabilității, al misiunii și chemarea la a menție securitatea politică și ideologică online”, a afirmat, într-un comunicat, Administrația Cibernetică a Chinei.
China are reguli stringente în privința conținutului media, fie că este vorba de jocuri video, filme, muzică, și cenzurează orice consideră că încalcă valorile socialiste de bază. Acțiunea de control a culturii fanilor de celebrități vine în contextul unei campanii mai largi îndreptate împotriva giganților digitali din stat.
Comportament controversat al celebrităților
Cluburile online de fani au devenit un fenomen răspândit în China, odată cu creșterea industriei de entertainment din țară. Actorii și cântăreții adună milioane de suporteri.
Ziarul local numit “Ziarul” a estimat că “economia națională a idolilor” ar putea valora 21,59 miliarde de dolari până în 2022.
Însă vedetele au fost criticate și pentru influența lor asupra minorilor și pentru că au provocat tulburări în societate. Cluburile de fani aflate în competiție s-au jignit reciproc online sau au cheltuit sume mari de bani pentru a vota starurile favorite în cadrul programelor în care idolii lor concurează.
Starul pop canadiano-chinez Kris Wu, care a fost reținut luna trecută de către poliția din Beijing, fiind suspectat de agresiune sexuală, a fost apărat de grupurile sale de fani de pe rețelele sociale. Majoritatea acestor conturi, alături de cel al lui Wu, au fost ulterior închise.
Echivalentul serviciului Netflix din China, iQiyi, a fost de asemenea criticat la începutul acestui an, după ce fanii unui spectacol au fost filmați în timp ce risipeau lapte, încercând să se califice pentru vot. Joi, iQiyi a transmis că nu va mai difuza competițiile dintre idoli.
Autoritățile chineze au luat în vizor și comportamentul vedetelor de pe plan intern după mai multe controverse.
În ianuarie, actrița chineză Zheng Shuang a fost implicată într-o controversă privind o mamă-surogat iar ulterior a fost anchetată pentru neplata taxelor. Vineri, autoritățile de impozitare din Shanghai au declarat că au decis să o amendeze cu 299 milioane de yuani din cauza evaziunii fiscale.
La sfârșitul lunii trecute, media de stat chineză a relatat că 64 de vedete, inclusiv o parte dintre cele mai recunoscute nume, Zhang Yishan și Rayzha Alimjan, au participat la un curs aranjat de guvern în care au fost educate privind istoria Partidului Comunist și despre responsabilitățile pe care le aveau drept persoane publice.
Reclame despre operații estetice, interzise pentru că provoacă anxietate
Autoritatea de reglementare a pieței din China a emis, vineri, un proiect de lege privind reclamele la operații estetice și spune că va interzice publicitatea care provoacă anxietate în privința felului în care arată oamenii, conform Reuters.
Administrația de Stat pentru Reglementare a Pieței a spus că este nepotrivit ca aspectul precar al unei persoane să fie egal cu incompetența, lenea sau sărăcia acelei persoane, și că este ilegală comparația imaginilor cu oameni înainte și după chirurgie estetică.
Editor : Alexandru Costea