Galerie Foto Cum arată trenul cu care Kim Jong Un a mers în Rusia: foarte luxos, puternic blindat, dar extrem de lent
Data actualizării: Data publicării:
În prima sa vizită în afara Coreei de Nord din ultimii aproape patru ani, Kim Jong Un merge cu un tren luxos, puternic blindat și extrem de lent – viteza maximă este de 60 de kilometri pe oră, relatează Washington Post.
Presa sud-coreeană a informat luni, citând oficiali guvernamentali, că trenul lui Kim a plecat din Phenian pentru a-și începe lunga călătorie spre Moscova. Kremlinul a confirmat vizita în Rusia, dar nu a precizat când se va întâlni Kim cu președintele rus Vladimir Putin.
Oficialii americani cred că întâlnirea va avea loc în orașul-port Vladivostok, la aproape 500 de kilometri de granița cu Coreea de Nord. Cei doi ar urma să discute despre livrări de arme care să ajute invazia rusă în Ucraina.
Kim a ieșit rar din Coreea de Nord de când și-a asumat conducerea țării, după moartea tatălui său, în 2011. Coreea de Nord s-a izolat și mai mult în timpul pandemiei de coronavirus. Când diplomații ruși au plecat din Coreea de Nord, în 2021, au trecut granița tot cu trenul.
La fel ca tatăl său Kim Jong Il, despre care se spune că îi era frică să zboare, și bunicul său - Kim Il Sung, fondatorul Coreei de Nord - Kim și-a făcut vizitele externe cu un tren special, un mijloc de transport neobișnuit pentru un lider mondial al secolului al XXI-lea.
Cu toate acestea, pentru un summit cu fostul președintele american Donald Trump în 2018, Kim a folosit un Boeing 747 operat de Air China.
Fotografiile din presa de stat, relatările celor care au mers cu acest tren și rapoartele agențiilor de informații arată cât de luxos e trenul lui Kim.
Vagoanele sunt vopsite în verde și galben la exterior. Filmările din interior arată vagoane albe lucioase, cu mese lungi pentru sesiuni de informare și monitoare cu ecran plat. Alte imagini arată încăperi cu fotolii din piele roșie.
Un oficial rus, Konstantin Pulikovski, a povestit despre o călătorie prin Orientul Îndepărtat al Rusiei cu Kim Jong Il într-o carte numită „Orient Express”. Cartea lui Pulikovski vorbea și despre un meniu bogat la bordul trenului.
„Puteai comanda orice fel de mâncare din bucătăria rusă, chineză, coreeană, japoneză și franceză”, a scris Pulikovski, adăugând puteai alege și dintre vinuri de calitate. Călătorii au fost distrați de tinere cântărețe, care au fost prezentate drept „doamne conductor”, a povestit Pulikovski.
Un articol din 2009 din ziarul sud-coreean Chosun Ilbo, care citează rapoarte ale serviciilor de informații, spunea că trenul are în total de 90 de vagoane. Unele dintre ele erau folosite pentru a transporta vehicule. Gheorghi Toloraia, un alt diplomat rus care a călătorit cu Kim Jong Il în 2001, a scris mai apoi că două mașini blindate Mercedes au fost transportate cu trenul în acea călătorie.
Totuși, există și reversul medaliei: trenul lui Kim are o viteză maximă raportată de doar 60 de kilometri pe oră.
Viteza mică a trenului nord-coreean este atribuită în mod obișnuit greutății sale imense, un rezultat al blindajului instalat pe vagoane.
Toloraia a declarat că în timpul unei inspecții din 2001 a trenului lui Kim Jong Il de către tehnicieni ruși, aceștia au descoperit că sub cele două vagoane principale folosite de liderul nord-coreean în scopuri rezidențiale și oficiale se aflau foi blindate.
Trenul provoacă perturbări ale transportului pe oriunde circulă, adesea din cauza problemelor de securitate. Chosun Ilbo a relatat că aproximativ 100 de agenți de securitate sunt trimiși în avans în gări pentru a căuta potențiale amenințări, în timp ce curentul este oprit în stații pentru a împiedica alte trenuri să se deplaseze. Există, de asemenea, un grup mare de sprijin logistic care include avioane de transport ale forțelor aeriene IL-76, de fabricație sovietică, și elicoptere MI-17, a relatat ziarul în 2009.
La acea vreme, un tren aflat în față se ocupa de securitate și se asigura că șinele erau în siguranță, iar al treilea și ultimul tren din grup transporta personal de sprijin și gărzi de corp, a relatat Chosun Ilbo.
Chiar și cu acest anturaj, trenurile se pot dovedi un mod relativ discret de a călători în comparație cu avioanele, care pot fi observate cu datele de urmărire a zborurilor sau pe radare. Multe dintre vizitele recente ale lui Kim au fost anunțate abia după finalizarea lor.
Durata călătoriei din Coreea de Nord la Vladivostok este estimată la 20 de ore, mult mai mult decât ar putea dura orice zbor. Când Kim a mers în Vietnam pentru al doilea summit cu Trump, călătoria a durat 65 de ore doar dus.
Tatăl lui Kim a făcut călătorii de câteva săptămâni cu trenul, în timp ce Kim Il Sung a finalizat odată o călătorie cu trenul în Europa de Est, via Moscova, în 1984.
Securitatea este probabil cel mai important motiv pentru care familia Kim a preferat călătoriile pe calea ferată. De exemplu, Kim Jong Il se temea să meargă cu avionul, de teamă că acesta va fi doborât.