Cel mai scurt zbor comercial din lume durează, în zilele bune, doar 53 de secunde. Avionul nu are cele mai bune condiții de zbor, dar leagă o mică insulă de restul lumii, relatează CNN.
Pilotul se află la doar câțiva centimetri distanță de pasagerii săi. Întinde mâna și acționează întrerupătoarele metalice care îi pornesc motoarele. Două elice, vizibile prin ferestrele de pe ambele părți, se învârt zgomotos.
Micul avion sprintează pe pietriș câteva sute de metri. Apoi se ridică în aer virează spre dreapta. Pământul dispare și este înlocuit de apă.
Zborul Loganair LM711 nu este cea mai confortabilă experiență. Opt pasageri se strecoară într-o cabină de dimensiunea unei furgonete. Zgomotul motorului este necruțător. Și nu există facilități la bord. Dar nici nu ai timp să-ți dai seama de asta.
Conform Cărții Recordurilor Guinness, acesta este cel mai scurt serviciu de transport aerian din lume, o călătorie care acoperă doar 1,7 mile (2,7 kilometri) în mai puțin timp decât au nevoie majoritatea avioanelor de pasageri să ajungă la altitudinea de croazieră. Într-o zi bună, cu vânturi favorabile și bagaje ușoare, zborul durează doar 53 de secunde. Dacă vântul bate din direcția opusă, poate dura peste 2 minute.
Zborul, care se face de două-trei ori pe zi, leagă Westray, o insulă aflată la marginea arhipelagului Orkney din nordul Scoției, de o insulă și mai mică și mai îndepărtată, Papa Westray.
Pe tot parcursul anului, este o legătură cu lumea pentru cei aproximativ 80 de oameni care locuiesc pe această insulă. Vara, aduce și turiști care doresc să experimenteze călătoria cu avionul și să descopere numeroasele delicii ale insulei Papa Westray.
Fanii aviației, în special cei care reușesc să prindă primul dintre cele patru rânduri de scaune pentru pasageri, vor aprecia că pot urmări un pilot la lucru. Dar nu poți alege unde te așezi. Alocarea se bazează pe distribuirea uniformă a greutății în avion.
Cu tot cu îmbarcare și manevrele de decolare și aterizare, cursa durează cel mult 15 minute. Zborul, în sine, este mai scurt decât majoritatea pistelor de pe marile aeroporturi.
Editor : M.B.