Galerie Foto Cel mai lung tunel feroviar și rutier subacvatic din lume. Va lega Germania și Danemarca și va fi gata în 2029
Data publicării:
Cel mai lung tunel feroviar și rutier subacvatic din lume va lega Germania și Danemarca. Proiectul va fi gata până în 2029, scrie Euronews.
Tunelul Fehmarnbelt va avea 18 kilometri și va fi cel mai lung tunel feroviar și rutier combinat din lume când va fi finalizat în 2029.
Va traversa o porțiune a Mării Baltice cunoscută sub numele de „Centura Fehmarn” și va conecta Rødbyhavn din insula daneză Lolland și Puttgarden din nordul Germaniei.
Este vorba despre un proiect de 10 miliarde de euro, inclusiv o contribuție a Uniunii Europene de 1,1 miliarde de euro.
Tunelul, denumit oficial Fehmarnbelt Fixed Link, va avea două autostrăzi cu două benzi și două șine electrificate. Danemarca intenționează să mai construiască linii electrice de mare viteză spre și din tunel.
Acesta va fi asamblat la 40 de metri sub Marea Baltică folosind 89 de secțiuni masive de beton. Acestea vor fi pre-construite pe uscat și apoi coborâte în apă cu ajutorul unei macarale. Femern A/S, compania daneză de stat responsabilă de proiect, speră că va fi gata să scufunde prima dintre aceste secțiuni până în 2024.
Odată ce acestea vor fi așezate la locul lor, secțiunile de beton vor fi asamblate și vor fi instalate alte elemente precum șinele de cale ferată, ventilația și camerele de luat vederi.
Ideea de a lega Germania de Danemarca printr-un tunel nu este nouă. După 10 ani de discuții și proiectare, construcția a început în 2020 pe partea daneză și apoi în 2021 pe partea germană. Unele grupuri de mediu au pus sub semnul întrebării impactul tunelului asupra ecosistemului din Centura Fehmarn - o zonă protejată a UE.