Ministrul Dezvoltării: Am preluat ministerul cu datorii, dar le vom plăti. Nu se mai acceptă noi cereri de plată pe „Saligny” şi PNDL

Data actualizării: Data publicării:
cseke attila face declaratii
Cseke Attila, ministrul Dezvoltării. Foto: Inquam Photos / George Călin

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila (UDMR), anunţă, luni, că instituţuia are datorii de peste 6,3 miliarde de lei, dar promite că toate facturile vor fi plătite. În plus, anunţă că nu vor fi acceptate noi cereri de plată pe programele „Anghel Saligny” şi PNDL.

„UDMR a preluat Ministerul Dezvoltării, în noul mandat, cu datorii de 6,3 miliarde de lei. Multe dintre investiţiile în derulare au fost oprite sau încetinite în România, deoarece Ministerul nu a putut plăti lucrările”, se arată într-un comunicat de presă transmis, luni, de Ministerul Dezvoltării.

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a arătat priorităţile stabilite pentru plata facturilor restante şi planul pentru a reconstrui un sistem sustenabil în actuala situaţie financiară a României.

Astăzi, Guvernul a adoptat o Ordonanţă de Urgenţă, numită trenuleţ”, care include măsurile propuse de Ministerul Dezvoltării.

„Trebuie să vorbim sincer despre situaţie: am preluat ministerul cu datorii, dar vom plăti facturile. Eu cred în nevoia de dezvoltare, pentru că este motorul economiei! Dezvoltarea nu se opreşte!”, a declarat Cseke Attila.

Potrivit acestuia, ministerul nu a plătit facturi, în valoare de 1,7 miliarde de lei, pentru investiţiile finanţate din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă”.

„Aceste facturi vor avea prioritate, astfel încât România să nu piardă fonduri europene. De asemenea, între investiţiile finanţate din Programul Naţional de Investiţii «Anghel Saligny» şi din Programul Naţional de Dezvoltare Locală există multe facturi neplătite, în valoare totală de 3,6 miliarde de lei, a adăugat ministrul, care a subliniat că, dintre acestea, plata lucrărilor de infrastructură pentru reţelele de apă, canalizare şi gaze va fi prioritară”, a mai transmis ministrul.

Cseke Attila anunţă că va fi stabilit un sistem de priorităţi şi pentru lucrările gestionate de Compania Naţională de Investiţii, iar orice investiţie care se află  într-un stadiu mai aproape de finalizare va beneficia de prioritate.

Acesta a precizat că ministerul nu va accepta noi cereri de plată pe programele Anghel Saligny şi PNDL.

„Scopul nostru este să plătim facturile pentru lucrările efectuate deja şi să asigurăm continuarea investiţiilor. Vom avea o prioritizare la plata investiţiilor. Oferim transparenţă şi predictibilitate atât autorităţilor locale, cât şi antreprenorilor”, a conchis Cseke Attila.

Bugetul ministerului, suplimentat cu 900 de milioane de lei

Guvernul a decis, în ședința de astăzi, alocarea sumei de 900 milioane de lei, din Fondul de rezervă bugetară, pentru plata lucrărilor de investiții executate deja, derulate de Compania Națională de Investiții, aflată sub autoritatea Ministerului Dezvoltării.

Fondurile alocate finanțează 771 de obiective de investiții, printre care și unele de importanță majoră: Cazinoul din Constanța, Aula Academiei Române, spitalul „Precista Mare” din Roman (jud. Neamț), căminul studențesc din campusul de la Moara al Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, căminul studențesc al Universității de Medicină și Farmacie din Timișoara „Victor Babeș”, Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj, Sala Polivalentă din Brașov, Sala Polivalentă din Suceava.

Din cele 771 de obiective, 74 se vor finaliza ca urmare a achitării ultimelor situații de plată, iar 375 operatori economici vor fi plătiți pentru lucrările efectuate. Această sumă va fi repartizată pentru achitarea celor 1.952 de facturi pentru lucrări executate și confirmate la plată, aferente lunilor septembrie - noiembrie, în vederea asigurării continuității investițiilor care contribuie la dezvoltarea României, prin Programul național de construcții de interes public sau social, derulat de Compania Națională de Investiții.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri