Ascensiunea lui Maye Musk: povestea de dragoste a Chinei cu mama celui mai bogat om din lume

Data publicării:
The Met Gala
Mama lui Elon Musk, Maye Musk, la 74 de ani, în 2022 FOTO: Profimedia Images

Pe lângă faptul că este mama celui mai bogat bărbat din lume, Maye Musk este prezentă la diverse evenimente pline de farmec – multe dintre ele în China. Numai în decembrie, ea a participat la o cină de gală la Hangzhou, a pășit pe covorul roșu pentru o companie de cosmetice din Wuhan și a semnat copii ale ediției chineze a cărții sale, A Woman Makes a Plan, pe care a descris-o drept „un bestseller” în China, potrivit The Guardian.

De fapt, singura carte legată de Musk de pe listele de bestsellere chinezești din octombrie a fost o biografie a fiului ei, Elon Musj, scrisă de Walter Isaacson. Elon Musk este popular în China și se crede că are potențialul de a exercita o influență pro-Beijing în noua administrație a lui Donald Trump. Dar s-a confruntat și cu un control atent pentru legăturile sale cu Departamentul de Apărare al SUA prin intermediul companiei sale aerospațiale, SpaceX.

Cu toate acestea, Maye Musk este adorată în țara pe care spune că o vizitează „aproape în fiecare lună”. Ea a fost descrisă drept arma lui secretă în China – o figură bine plasată care poate aduce bunăvoință pentru afacerile și ambițiile politice din ce în ce mai globale ale fiului ei.

Și ea și-a clarificat sentimentele despre țară. „China este atât de avansată în drumuri, tuneluri, clădiri, infrastructură și porturi. Mereu impresionată când vizitez”, a scris ea pe Twitter în octombrie. În noiembrie, Maye a postat fotografii cu mașini Tesla în Shanghai, împreună cu mai multe emoji-uri.

Admiratorii chinezi au primit-o pe Maye Musk cu brațele deschise

Maye, în vârstă de 76 de ani, are o carieră de succes ca model și dietetician. Dar relațiile comerciale extinse ale fiului ei în China – compania sa de mașini, Tesla, are cea mai mare fabrică în Shanghai și el este un vizitator frecvent în țară – au deschis ușa către o nouă piață de admiratori care au primit-o cu brațele deschise.

Povestea ei devine din ce în ce mai cunoscută în China. Născută în Canada și crescută în Africa de Sud, ea a călătorit în jurul lumii pentru cariera și pentru familia sa.

Profilul ei a fost sporit de o mulțime de colaborări cu diferite mărci. Anul trecut, ea a devenit ambasador global pentru compania chineză de electronice de larg consum Oppo. Anul acesta, ea a adăugat compania de saltele AISE Baobao pe lista companiilor pe care le reprezintă, participând la deschiderea magazinului mărcii la Shanghai în noiembrie.

De asemenea, ea a pășit pe pista din Hangzhou pentru marca de modă chineză JNBY și a participat la un eveniment pentru marca de îmbrăcăminte sport Fila. În octombrie, participat la o petrecere pentru brandul italian de lux Moncler în Shanghai, împărtășind fotografii cu ea alături de Rihanna și A$AP Rocky pe conturile sale de pe rețelele sociale chineze.

Contractele comerciale au ajutat-o să-și construiască un număr considerabil de urmăritori pe rețelele sociale chineze. Ea are 577.000 de urmăritori pe Xiaohongshu, platforma asemănătoare Instagram, care este deosebit de populară în rândul femeilor tinere, și 356.000 de urmăritori pe Douyin, compania soră a TikTok din China. De asemenea, are 46.200 de urmăritori pe Weibo, un site de microblogging care este adesea comparat cu X al fiului ei.

Apreciere pentru influenceri seniori

Faima sa se datorează în parte fiului ei, ale cărui mașini Tesla sunt principalul concurent al companiei chineze de vehicule electrice BYD. Dar ea face parte și dintr-o tendință de „influenți seniori” în care persoanele în vârstă, în special femeile, câștigă o popularitate uriașă pentru capacitatea lor de a „îmbătrâni grațios”, conform lui Yaling Jiang, fondatorul Following the Yuan, un buletin informativ despre consumatorii chinezi.

„Millennialii și generația Z îi apreciază pe cei între 60 și 90 de ani care îmbătrânesc cu grație”, a spus Jiang, menționând că aproape 85% dintre adepții lui Maye Musk pe Xiaohongshu sunt femei.

Cu toate acestea, există anumite elemente din povestea vieții lui Maye Musk care o fac deosebit de atrăgătoare în China. Pe lângă aspectul ei izbitor, ea a depășit mult dificultăți. Maye a spus deschis că este supraviețuitoare a violenței domestice. Într-un interviu, ea a descris cum a revenit din luna de miere cu tatăl lui Elon Musk, Errol Musk, „învinețită și însărcinată”.

Elon „a crescut într-o casă foarte violentă”, a spus ea. Errol a negat acuzațiile de abuz domestic.

Această femeie uimitoare, în călătoria ei de viață, s-a transformat dintr-o gospodină care a fost abuzată acasă într-un supermodel de renume mondial și a crescut cu succes trei copii miliardari. Acest scenariu este chiar mai interesant decât un blockbuster de la Hollywood!” a scris un fan pe Weibo.

„Povestea ei te inspiră. Dacă vrei să porți coroana, trebuie să-i suporti greutatea”, a scris altul.

Maye Musk și-ar putea lansa propriul brand în China

Jiang a prezis că Maye Musk își va lansa în curând propriul brand în China, probabil unul legat de wellness sau fitness, „pentru a continua să monetizeze din popularitatea ei și a lui Elon acolo”.

Într-adevăr, deși și-a lansat cariera în China abia în ultimii doi ani, ea este deja menționată în termenii rezervați în mod normal veteranilor relației dintre SUA și China, cum ar fi Henry Kissinger, regretatul secretar de stat american care a intermediat reapropierea Washingtonului de Beijing în anii 1970. Maye Musk este un „lao pengyou” sau „vechiul prieten” al Chinei, a scris un comentator pe Weibo.

Editor : Ș.R.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri