Analiză BBC. Cum a fost posibil ca un sfert din populația Canadei să rămână fără internet și telefonie timp de 19 ore?

Data publicării:
barbat trist care se uita la telefon
Cum a fost posibil ca un sfert din populația Canadei să rămână fără internet și telefonie? Foto: Profimedia

La începutul lunii iulie, o defecțiune majoră a rețelei de telefonie și internet a companiei Rogers, un gigant canadian al telecomunicațiilor, a lăsat peste 10 milioane de clienți - peste un sfert din populația țării - fără internet și telefonie. Firma este acum sub o presiune intensă din partea autorităților de reglementare pentru a explica ce s-a întâmplat, relatează BBC.

Pana a durat 19 ore, iar în unele cazuri nu au putut fi efectuate nici măcar apelurile la numărul unic de urgență 911.

Pana  a afectat „toate instituţiile financiare din Canada”, a anunțat Royal Bank of Canada pe Twitter. A cauzat sincope în transferurile Interact, care permit trimiterea de fonduri online, au precizat autoritățile bancare.

Cafenele şi magazine din mai multe oraşe canadiene au anunțat că acceptă doar plăţi în numerar.

Întreruperea a afectat, de asemenea, Agenţia pentru servicii de frontieră din Canada şi sistemul de telefonie al oraşului Montreal.

Nici Comisia canadiană de radio-televiziune și telecomunicații (CRTC) - organismul de reglementare care supraveghează Rogers și alte companii de telecomunicații canadiene - nu a putut primi apeluri.

Rogers, una dintre principalele firme de telecomunicații din Canada, se confruntă acum cu un control intens din partea guvernului federal și a CRTC, care i-a cerut companiei să explice în detaliu ce a cauzat pana „inacceptabilă”.

CEO-ul Rogers, Tony Staffieri, a dat vina pe o problemă de întreținere și a prezentat scuze clienților, oferind compensații.

Dar rămân întrebări despre modul în care un proces aparent de rutină a lăsat milioane de oameni fără accesla serviciile online - iar vineri, o comisie parlamentară a declarat că va studia pana în cadrul ședințelor din această lună.

Cu mult înainte de acest incident, să-ți exprimi frustrarea față de industria telecomunicațiilor din Canada a fost considerată o distracție națională.

„Rogers, Bell Canada și Telus sunt cunoscute drept companiile pe care îți place să le urăști”, a spus Richard Leblanc, profesor de drept, guvernanță și etică la Universitatea York din Toronto.

Firmele controlează 90% din piața de telecomunicații a țării.

Experții spun că este un simptom al regulilor stricte de proprietate ale Canadei pentru industria telecom. Guvernul a sprijinit, de ani de zile, industrii precum companiile aeriene și telecomunicațiile, de teama că țări străine ar putea prelua controlul, a spus Ben Klass, doctorand la Școala de Jurnalism și Comunicare a Universității Carleton.

„Ca vecină
a Statelor Unite, Canada are un complex. Vrem să ne asigurăm că nu devenim doar o filială a SUA”, a explicat el.

Oligopolul nu este ieftin - canadienii plătesc unele dintre cele mai mari tarife de telefonie mobilă și roaming din lume, potrivit mai multor studii.

Analiștii din industrie spun că piața de telecomunicații a Canadei, destul de necompetitivă, a permis celor trei mari
operatori- Rogers, Bell și Telus - să se confrunte cu prea puține consecințe pentru un serviciu de multe ori prost.

Firmele de telecomunicații susținsuprafața mare de teren a Canadei și densitatea scăzută a populației fac ca serviciile de telecomunicații să fie costisitoare.

Dar pentru Rogers, pana majoră din iulie a fost a doua în ultimii doi ani. În aprilie 2021, rețelele wireless și de cablu ale companiei s-au prăbușit într-un mod similar. La acea vreme, Rogers a pus eșecul pe seama unei actualizări de software de către unul dintre furnizorii săi de echipamente.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri