Milioane de canadieni au rămas vineri fără internet și servicii de telefonie, după ce grupul Rogers, liderul în telecomunicaţii din această țară, s-a confruntat vineri cu o pană majoră, care a afectat, în plus, toate instituţiile financiare, dar și magazine din întreaga ţară. În unele cazuri, nu au putut fi efectuate nici măcar apelurile la numărul unic de urgență 911.
Departamentele de poliţie din mai multe oraşe, printre care capitala Ottawa şi metropola Toronto, au avertizat că, deşi numărul de urgenţă 911 este operaţional, clienţii Rogers pot întâmpina dificultăţi în contactarea acestui serviciu.
Întreruperea a afectat „toate instituţiile financiare din Canada”, a anunțat Royal Bank of Canada într-un tweet. A cauzat sincope în transferurile Interact, care permit trimiterea de fonduri online, au precizat autoritățile bancare.
Cafenele şi magazine din mai multe oraşe canadiene au anunțat că acceptă doar plăţi în numerar.
Întreruperea a afectat, de asemenea, Agenţia pentru servicii de frontieră din Canada şi sistemul de telefonie al oraşului Montreal.
NetBlocks, un site din Londra care supraveghează blocajele pe internet din întreaga lume, a indicat că unu din patru utilizatori canadieni nu mai are acces la internet, relatează AFP, preluată de Agerpres.
Cauza acestei întreruperi nu este cunoscută, dar Evan Koronewski, purtătorul de cuvânt al Communications Security Establishment (CSE, echivalentul canadian al agenţiei americane de supraveghere NSA), a declarat că agenţia a „oferit asistenţă” companiei.
„În prezent, ne confruntăm cu o pană pe reţelele noastre cu fir şi fără fir, iar echipele noastre tehnice lucrează din greu pentru a restabili serviciile cât mai repede posibil”, a anunțat grupul Rogers într-un comunicat.
Rogers este cel mai important furnizor de servicii mobile din Canada, cu 11 milioane de abonaţi la telefonie mobilă şi aproape trei milioane de abonaţi la internet, potrivit ultimului său raport anual.
Ministrul canadian al inovării, ştiinţei şi industriei, François-Philippe Champagne, a declarat că este în contact cu grupul Rogers şi a subliniat „cât de important este ca această situaţie să fie rezolvată cât mai repede posibil”.
„Continuăm să monitorizăm situaţia îndeaproape şi să folosim toate instrumentele pe care le avem la dispoziţie pentru a ne asigura că abonaţii canadieni rămân conectaţi”, a scris el pe Twitter.
Editor : Luana Pavaluca