În ultimele trei luni, românii au cumpărat televizoare în valoare totală de peste 110 milioane de euro. Jumătate din încasări a venit de la televizoarele cu ecran plat, de dimensiuni medii. Din gama IT, cele mai căutate cadouri au fost tabletele inteligente. Românii s-au dovedit greu de mulţumit: vor şi calitate, şi preţuri modice.
Vedetele acestui sfârşit de an au fost tabletele şi televizoarele plate. Creşterea este de peste 20%, iar asta a accentuat şi mai mult căderea monitoarelor clasice.
Black Friday a fost un succes comercial indiscutabil, cu încasări totale de 45 de milioane de euro într-o singură zi. Comercianţii au păstrat însă destule promoţii şi după această zi a promoţiilor.
„Cele mai căutate produse sunt TV şi camerele foto din categoria electronice, notebookurile și tabletele din categ IT, dar şi electrocasnicele mici. Avem o creştere pe aceste categorii de produse”, a afirmat Iona Socaciu, directorul unui magazin.
Electrocasnicele mici au avut şi ele vânzări bune, iar dintre aspiratoare cel mai bine s-au vândut cele fără sac. Românii preferă însă produsele ieftine. Cele sub 50 de euro reprezintă jumătate din vânzările de electrocasnice mici.
Anul acesta, frigiderele sau aragazurile nu au mai fost la mare căutare. Cumpărătorii s-au orientat către televizoare.
Chiar dacă au avut scăderi de preţ de 8% faţă de anul trecut, maşinile de spălat nu au avut vânzări spectaculoase nici de sărbători. Creşterea este de doar cinci procente, cu mult sub aşteptările retailerilor.
Mulţi comercianţi au mizat de sărbători pe aparatele foto. Cele mai multe oferte au inclus camere pentru începători, la preţul de cel mult 500 de lei.