Viaduct la un pas de prăbuşire. Soluţia CFR: trenurile să circule mai încet
Data actualizării: Data publicării:
Pericol pe una dintre cele mai circulate linii feroviare din ţară: Bucureşti - Timişoara. Şinele care traversează Dunărea pe un viaduct din Mehedinţi abia se mai ţin. Traverse putrede, şuruburi lipsă ori care pot fi scoase cu mâna transformă orice călătorie într-un risc. Căile Ferate consideră însă că lucrurile sunt sub control. Au introdus restricţii de viteză în zonă.
Viaductul de la Bahna este străbătut în fiecare zi de zeci de trenuri în care sunt mii de pasageri. Vagoanele nu au voie să treacă peste el cu mai mult de 30 de kilometri pe oră, ca să nu producă vibraţii mari ce pot înrăutăţi lucrurile.
Călător: „Aşa se lasă trenul, într-o parte. Şi merge foarte încet. Vă daţi seama ce se poate întâmpla? Pleci de acasă şi nu ştii ce se întâmplă...”
Navetiştii care trec zilnic cu trenurile peste viaductul cu traverse putrezite şi şuruburi lipsă sunt îngroziţi.
Dacă directorii căilor ferate spun că pericolul este mai mic dacă trenurile merg cu viteză mică peste viaduct, ceferiştii îşi permit să îi contrazică.
Ion Chirculescu - impiegat de mişcare la Gara Drobeta-Turnu Severin: „Poate să cadă un eveniment şi la 5 km/h, şi la 70 şi la 100, la 140 km/h. Soluţia ar fi să băgăm bani în infrastructură”.
Doar în judeţul Mehedinţi, între Drobeta-Turnu Severin şi Orşova sunt şapte viaducte pe care trece trenul deasupra Dunării. Reparaţii consistente nu au mai fost făcute de la mijlocul anilor 60, spun ceferiştii. În consecinţă, un tren a deraiat şi 7 vagoane au căzut în Dunăre acum 20 de ani.