Pentru transportatorii din România, suspendarea plăţii ratelor bancare şi a ratelor la leasing pentru o perioadă de 9 luni poate face diferenţa dintre supravieţuirea sau falimentul unei industrii, spune, miercuri, Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR, într-un comunicat remis Mediafax.
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor autorizaţi din România (COTAR) apreciază că apariţia proiectului de OUG care suspendă rambursarea creditelor până la finalul anului, anunţat miercuri de ministrul de finanţe Florin Cîţu, reprezintă prima măsură consistentă care sprijină atât populaţia, cât şi mediul de afaceri cu capital autohton.
„Impactul iminentei crize financiare care va afecta puternic şi pe termen mediu România, începând din acest an, în urma pandemiei cu Covid-19, poate fi ameliorat numai prin implementarea unor măsuri fiscal-bugetare clare, substanţiale, nebirocratice, care să poată fi aplicate rapid şi la care să existe acces facil pentru întreg mediul de afaceri afectat.
Suspendarea obligaţiei de plată a ratelor şi dobânzilor scadente împrumuturilor bancare şi nebancare până la finalul anului 2020, atât de către persoanele fizice, cât şi de către companii reprezintă cea mai importantă măsură luată până în prezent de către decidenţii politici.
Pentru transportatorii din România, suspendarea plăţii ratelor bancare şi a ratelor la leasing pentru o perioadă de 9 luni poate face diferenţa dintre supravieţuriea sau falimentul unei industrii”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.
COTAR arată că numai prin astfel de măsuri prompte şi prin demersuri comune ale tuturor celor mandataţi să reprezinte interesele tuturor cetăţenilor şi operatorilor economici, efectele negative ale situaţiei excepţionale existente vor putea fi limitate, astfel încât această perioadă dificilă să fie depăşită în cel mai scurt timp, într-o manieră care să permită o revenire cât mai rapidă la normalitate a economiei.
Redactare G.M.