Boeing l-a numit, miercuri, pe veteranul industriei aerospațiale Robert Kelly Ortberg drept președinte și CEO, după o căutare care a durat luni de zile pentru a găsi persoana care să rezolve problemele producătorului de avioane și să salveze reputația companiei.
Kelly Ortberg, în vârstă de 64 de ani, se confruntă cu o multitudine de probleme, inclusiv revigorarea producției de avioane cu reacție și reconstruirea încrederii cu autoritățile de reglementare, industrie și public. Va începe pe 8 august, informează Reuters.
Numirea a ridicat acțiunile producătorului de avioane cu 1,4% la tranzacționarea timpurie, chiar dacă a înregistrat o pierdere mai mare de 1,4 miliarde de dolari în al doilea trimestru, din cauza dificultăților din afacerile sale de apărare și spațiu.
Unul dintre cei doi producători mondiali de avioane, Boeing, a fost prins într-o criză majoră după o explozie a panoului de cabină în aer, pe 5 ianuarie, pe un avion MAX 9 operat de Alaska Airlines, care transporta 171 de pasageri.
Incidentul a dus la o remaniere executivă în care CEO-ul Dave Calhoun a decis să demisioneze până la sfârșitul anului, iar președintele consiliului de administrație, Larry Kellner, a spus că nu va candida pentru a fi reales.
Calhoun va fi un consilier special al consiliului de administrație până în martie 2025, a declarat miercuri președintele Boeing, Steve Mollenkopf.
La scurt timp după accidentul din ianuarie, U.S. Federal Aviation Administration (FAA) a interzis Boeing să-și ridice producția de avioane 737 MAX peste 38 pe lună, fără a estima cât va dura limitarea.
Cu toate acestea, Boeing a fabricat avioane sub acest nivel timp pentru a acoperi decalajele de calitate.
Inginer mecanic, Ortberg lucrează de peste 30 de ani în domeniul aerospațial și al apărării, având numeroase roluri executive.
După cinci ani la conducerea lui Rockwell Collins, el a condus integrarea companiei cu United Technologies și RTX până la retragerea sa de la RTX în 2021.
"Aceasta este o alegere puternică și sigură. Vârsta lui Ortberg ar putea fi mai mare decât ar fi vrut unii investitori. Cu toate acestea, credem că reputația lui Ortberg la Rockwell Collins și United Technologies/RTX este puternică", a spus analistul RBC Capital Markets Ken Herbert.
„Este mult de făcut și aștept cu nerăbdare să încep”, a spus Ortberg într-o declarație, în timp ce Boeing a renunțat la vârsta de pensionare obligatorie de 65 de ani pentru el.
Experiența lui Ortberg în integrarea achizițiilor, cum ar fi ghidarea lui Collins printr-o tranzacție de 8,3 miliarde de dolari pentru achiziționarea BE Aerospace în 2016, se va confrunta cu un nou test la Boeing.
Producătorul de avioane lucrează pentru a integra Spirit AeroSystems, după ce a încheiat un acord la începutul acestui an pentru a răscumpăra producătorul de fuzelaj.
Numirea sa este un semn, de asemenea, al eforturilor de a angaja un străin pentru a scoate Boeing din necazuri.
În cursa pentru una dintre cele mai bune slujbe din industrie, el l-a depășit pe Patrick Shanahan, fostul CEO Spirit Aero, care a fost văzut drept favorit pentru a-i urma lui Calhoun de către unii analiști și investitori.
„Un Boeing puternic este grozav pentru Southwest Airlines și este grozav pentru industria noastră”, a spus CEO-ul Bob Jordan, a cărui companie aeriană este un client fidel al Boeing și este compania printre cele mai afectate de problemele de producție ale producătorului de aeronave.
În al doilea trimestru, Boeing a livrat un total de 92 de aeronave, în scădere cu 32% față de anul trecut. A înregistrat o pierdere de 2,33 dolari pe acțiune, din cauză că afacerile sale se confruntă cu probleme în zonele de apărare și spațiu și au exacerbat presiunea financiară asupra companiei.
Unitatea de Apărare, Spațiu și Securitate, una dintre cele trei afaceri principale ale Boeing, a pierdut miliarde de dolari în 2023 și 2022, pe care directorii le-au atribuit depășirilor de costuri pentru contractele cu preț fix.
Astfel de contracte au marje mari, dar îi lasă pe contractorii din domeniul apărării vulnerabili la presiunile inflaționiste care au afectat câștigurile corporative din SUA în ultimii câțiva ani.
Constructorul de avioane obișnuia să liciteze agresiv pentru contracte cu preț fix înainte de pandemie, dar acum a spus că se va îndepărta de astfel de contracte pentru a stopa pierderile care s-au ridicat la 1,76 miliarde de dolari anul trecut.
Editor : M.I.