Proiectul de Ordonanţă de urgenţă privind transportul alternativ este pus astăzi în dezbatere. Este vorba despre aplicațiile de ridesharing, în condițiile modificările aduse recent legii taximetriei au dus la sancționarea multor șoferi Uber, Bolt și Clever.
ACTUALIZARE 14:50 - Reprezentanţii firmelor de taxi şi-au susţinut vehement nemulţumirile legate de companiile de ridesharing, în cadrul dezbaterii publice a proiectului de OUG privind activităţile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, organizată luni la Ministerul Transporturilor.
Taximetriștii au ameninţat cu greva foamei și i-au acuzat pe șoferii care colaborează cu Uber, Bolt şi Clever că fac parte dintr-un sistem de taxi paralel. Taximetriştii au mai susţinut că legea le permite şoferilor care ultilizează platformele online să falimenteze programul Rabla, întrucât pot folosi maşini cu 15 ani vechime. „Vreţi să faceţi din taximetrie ajutor social pentru hârburi”, au strigat taximetriştii în sala de conferinţe a Ministerului Transporturilor. „Astăzi, o Dacie cu semnătura lui Iliescu poate să facă Bolt”, au mai adăugat aceştia.
Reprezentanţii taximetriştilor nemulţumiţi de parcursul legislativ al ordonanţei au susţinut că urgenţa proiectului nu este justificată, iar în cazul în care aceasta va fi aprobată, vor cere abrogarea actului normativ.
Companiile de rideshating au afirmat că nu înţeleg de ce un serviciu digitalizat ar trebui să revină la vechea facturare tradiţională. Ei spun că proiectul legislativ este normal pentru o ţară modernă, membră a Uniunii Europene.
Concluziile s-au arătat favorabile activităţilor de transport alternativ, întrucât reprezentanţii Ministerului Transporturilor au afirmat că susţin tehnologia în business şi vor să creeze o platformă universală care să mulţumească şi cerinţele taximetriştilor.
Știrea inițială:
Dezbaterea proiectului de OUG a început la ora 10.00, la Ministerul Transporturilor. Ministrul Răzvan Cuc spunea săptămâna trecută că, cel mai probabil, ordonanța care reglementează transportul alternativ ar urma să intre în vigoare săptămâna viitoare.
Săptămâna trecută, la Guvern a fost depusă o petiție cu peste 400.000 de semnături pentru susținerea transportului alternativ.
Până la acest proiect de OUG, reprezentanţii companiilor de ridesharing au fost de nenumărate ori la minister, însă de fiecare dată plecau de la discuţii doar cu promisiuni.
Cel mai mult au avut de suferit clienţii, pentru că în această perioadă le-a fost foarte greu să găsească o maşină de ridesharing, pentru că foarte mulţi soferi de transport alternativ nu au mai ieşit pe traseu de frica sancţiunilor.
Legea taximetriei a fost modificată în urma repetatelor proteste ale asociațiilor de transportatori din care fac parte cei mai mulți taximetriști. Aceștia acuzau aplicațiile de ridesharing de „piraterie”.
De altfel, la sfârșitul săptămânii trecute, una dintre aceste asociații, COTAR, i-a cerut vicepremierului Daniel Suciu să retragă din dezbaterea publică proiectul de OUG privind transportul alternativ, pentru că ar încălca legislaţia şi Constituţia României.