Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură spun că marcajele de pe DN 7 Piteşti - Râmnicu Vâlcea sunt vechi şi sterse, iar în condiţii de vreme nefavorabilă, pe timp de noapte, călătoria pe acest drum devine "o adevărată loterie". Ei solicită CNAIR să remedieze problemele, folosind utilajele care pot aplica marcaje, întrucât vremea rece nu este o scuză pentru ca lucrările să fie amânate până în primăvară.
Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură spun că unul din cele mai importante elemente de siguranţă rutieră îl reprezintă marcajele, iar calitatea şi vizibilitatea acestora pot face diferenţa dintre viaţă şi moarte, în special pe drumurile dificile şi foarte aglomerate.
"Un exemplu negativ este DN7 Piteşti-Râmnicu Vâlcea. În lipsa Autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti, cea mai mare parte a traficului greu, de tranzit între Muntenia şi Ardeal şi apoi mai departe spre centrul şi vestul Europei, traversează acest tronson sinuos cu multe curbe periculoase unde au avut loc nenumărate accidente. În ultimele zile, condiţiile meteorologice nefavorabile pe timp de noapte, coroborate cu marcajele rutiere vechi, şterse, care abia se mai observă, au transformat călătoria pe DN7 într-o adevărată loterie", susţin reprezentanţii asociaţiei, vineri seară, într-o postare pe Facebook.
Ei solicită responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să intervină de urgenţă ca să remedieze problemele, punând la treabă utilajele care pot aplica marcaje achiziţionate în 2018. Vremea rece nu este o scuză pentru CNAIR ca să amâne executarea lucrărilor până în primăvara lui 2019, mai spun ei.
"În orice stat civilizat aruncarea vinei pe şoferi pentru «neadaptarea vitezei la condiţiile de drum» este înlocuită de o infrastructură modernă care să vină în sprijinul lor şi să le ofere siguranţă, mai ales când avem soluţii la îndemâna autorităţilor", susţin reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.