Lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva, care are o lungime de 22 de kilometri, a fost recepționat însă nu poate fi deschis traficului pentru că recepția lucrărilor la lotul 3 nu a fost finalizată. Pe lotul 3 se află bretelele care ar fi trebuit să descarce traficul, însă din cauză calității slabe a lucrărilor de pe lotul 3, porțiunea nu a fost recepționată de CNAIR.
„Cei 22 de kilometri recepţionaţi astăzi pe Autostrada 1 ( A1), între localităţile Şoimuş şi Ilia din judeţul Hunedoara ( Lotul 4 Lugoj- Deva), nu au putut fi deschişi circulaţiei din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector.”, informează CNAIR într-un comunicat de presă.
Bretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută recepţia din cauză că nu au fost îndeplinite condiţiile tehnice necesare.
Recomandarea ca recepţia să nu fie demarată pe lotul 3 a venit chiar din partea consultantului care a monitorizat şantierul.
În această situaţie, Antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepţiona ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulaţiei între Nodurile Şoimuş şi Ilia.
Ministrul Transporturilor acuză compania spaniolă de șantaj
„Lotul se putea deschide, dar ambiţia acestui constructor de nu prelungi (perioada de garanţie) şi practic de a aplica un şantaj. Nu deschid în circulaţie decât dacă îmi accepţi ca garanţia să rămâna la 4 ani. Nu, ori acceptă condiţiile statului român care sunt de bun simţ şi nu exagerăm cu nimic. Ştiţi bine că termenul de implementare a proiectului a fost depăşit. Îl reziliem, îl punem noi în trafic şi facem noi lucrările care sunt”, a declarat Răzvan Cuc.
Acesta a mai adăugat că „săptămâna trecută de 2 ori a cerut recepţia finală a lucrărilor, o dată miercuri, o dată vineri. Şi i s-a spus că nu sunt finalizate. Lucrările pot fi făcute şi sub trafic. Poate fi deschisă traficului autostrada, dar nici nu putem să nu admitem că sunt anumite probleme şi să închidem ochii. Mergem pe calea legală, şi facem lucrurile aşa cum trebuie”.
Ministrul spune că firma spaniolă şantajează, şi este decis să îşi păstreze condiţiile. „Nu cedez la şantaje. Ori fac lucruri de calitate ori dacă nu pleci acasă cu certificat negativ constatator, cu penalităţi, aşa cum trebuiau aplicate de mult”, a spus Răzvan Cuc.
Răzvan Cuc a dat termen de remediere a problemelor identificate la autostrada Lugoj-Deva de maxim 10 zile, în cazul în care acestea nu se rezolva va rezilia contractul.
Nu este pentru prima oară când antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calităţii slabe a lucrărilor, spune CNAIR.
Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate şi nu a respectat metodologiile de lucru, situaţie care a dus printre altele la prăbuşirea, încă din faza de şantier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m şi o lăţime de 11 m.
Lotul 4 al autostrazii Lugoj- Deva este parte integrantă a coridorului 4 Pan european (Rin- Dunăre), iar pe traseul acestuia se află Dealul Soimuş unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România. Antreprenorul acestui contract în valoare de peste 419 milioane de lei fără TVA este Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.
Sursa: Mediafax
Editor: Robert Kiss