Un nou accident a avut loc, în această dimineață, pe așa-numitul „Drum al morții”, DN2, șoseaua din Europa cu cele mai multe victime înregistrate în accidente. Două persoane au murit și alte trei au fost rănite într-un grav accident produs în judeţul Ialomiţa. O mașină s-a izbit violent de o autoutilitară. Răniţii au fost trimişi cu ambulanţele la spitale din Capitală şi din Urziceni. Printre victime se numără şi un adolescent de 14 ani. Autoritățile promit că vor găsi rezolvări și sistemele de siguranță vor fi extinse pe cel mai periculos drum din România. CNAIR va implementa sistemul de siguranță 2+1 pe DN 2, după finalizarea secțiunii Buzău-Focșani de pe Autostrada Moldovei.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: „Din păcate, configurația acestui drum nu este respectată de majoritatea participanților la traficul rutier. Configurația este o bandă pe sens cu un acostament consolidat, banda având 3,5 m iar acostamentul consolidat 2,5 m. Pe acest acostament în mod normal ar trebui să se facă doar opriri de urgență. Din păcate, acest costament consolidat este folosit pentru circulație.
Mai este un aspect care face acest drum foarte periculos. El este un drum european și are ca regim de viteză o viteză maximă de 100km/h, însă vitezele medii cu care se circulă pe acest drum sunt peste 130km/h.
Practic, fenomenul este următorul: dacă un cetățean merge pe singura bandă cu o viteză de 100km/h, un alt cetățean vine din spate, îl presează, vine cu o viteză superioară, undeva la 130km/h, îl presează și îl împinge în acostamentul consolidat, iar un al 3-lea cetățean vine din spate cu o viteză și mai mare, undeva la 170km/h și îi depășește pe cei doi.
Aceste viteze foarte mari și nerespectarea regimului configurației acestui drum duce la aceste accidente.
Vor fi două două soluții care vor elimina, zicem noi, această caracterizare funestă a DN2. Prima soluție, cea mai viabilă, este construcția Autostrăzii 7. Anul acesta se va circula pe 130km din A7 iar anul viitor toată A7, de la Ploiești până la Pașcani, va fi finalizată. Toate valorile mari de trafic se vor muta pe autostradă, iar DN2 va rămâne cu valori foarte mici de trafic, pentru că aici vor circula mai mult riverani.
În continuare rămâne acest pericol potențial al configurației 1 + acostament consolidat. Vom implementa o soluție de 2 + 1 alternativ. Adică platforma drumului va fi împărțită în trei benzi, se va circula pe o distanță, să spunem, de 1,5km - 2km pe două benzi, după care, reversibil, se va trece pe pe o bandă. Vor scădea și vitezele de deplasare. Acest drum nu va mai fi atât de periculos.
Vor profita în continuare cei care sunt riverani sau cei care vor dori să folosească pe distanțe, să spunem, scurte, de până în 50km, acest drum.
Pentru că chiar dacă vom da această autostradă (a Moldovei – n.red.) în folosință, configurația DN2 va rămâne în continuare un potențial pericol. În România nu se respectă de bunăvoie legislația rutieră. În mod normal, astfel de accidente nu ar trebui să aibă loc, dacă s-ar respecta legislația rutieră, dacă nu s-ar circula pe acostament și dacă s-ar respecta acea limită de maximum 100km/h”.
Editor : A.C.