Trei mari autostrăzi aşteaptă astăzi votul senatorilor. Sunt tot atatea proiecte depuse de aleşi, care speră să grăbească astfel construcţia de şosele de mare viteză. Vă reamimtim, în toamnă, Parlamentul a votat în premieră o lege pentru construcţia unei autostrăzi: autostrada Unirii. Legea este însă degeaba căci Guvernul nu s-a grăbit să introducă în bugetul acestui an sumele necesare. Marți a mai apărut un proiect. Cel al autostrăzii a Estului, aprobat tacit de senatori.
Multe dintre aceste proiecte se încalecă cu altele existente sau in derulare, cum ar fi autostrada Estului care se suprapune cu un drum expres Buzău - Brăila - Galați, existent în master planul general de Transporturi, sau autostrada Ploiești Brașov, proiect care se încalecă cu PPP derulat pe același traseu, aflat în procedură de achiziție la Comisia Națională de Strategie și Prognoză.
Care sunt proiectele
Trei mari autostrăzi aşteaptă astăzi votul senatorilor. Sunt tot atatea proiecte depuse de aleşi, care speră să grăbească astfel construcţia de şosele de mare viteză. Vă reamimtim, în toamnă, Parlamentul a votat în premieră o lege pentru construcţia unei autostrăzi: Autostrada Unirii.
Tronsonul Predeal-Cristian al autostrăzii Comarnic-Braşov este în faza atriburii contractului de supervizare a lucrărilor. CNAIR a desemnat o firmă din Bucureşti care va urmări execuţia tronsonului de aproape 6 kilometri.
Contractul de realizare a lotului de autostradă a fost semnat acum un an și jumătate, perioadă în care nu s-a întâmplat nimic.
Şantierul la şoseaua de centură a Bacăului a fost deschis. Acum se lucrează la tronsonul cu profil de autostradă. După două decenii de când autorităţile promit autostrada Braşov - Bacău, lucrurile par să se mişte.
Autostrada Nordului ar urma să fie o nouă promisiune pentru şoferii din România, după Autostrada Moldovei, care încă e doar pe hârtie. Autostrada ar trebui să fie gata în patru ani.
Primarii din Gorj care îl susţin pe omul de afaceri Ştefan Mandachi sunt atât din opoziţie, cât şi de la putere. Cu toţii ştiu că au nevoie de o infrastructură bună pentru ca localităţile lor să prospere. Edilii cer și ei un drum expres spre autostrada A1.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, temperează inițativele cetățenești care își propun urgentarea proiectelor de autostrăzi. Cuc spune că înţelege demersul lui Ștefan Mandachi, antreprenoruli din Suceava, dar atrage atenţia că o autostradă nu poate fi construită aşa simplu. „Înțeleg demersul tânărului antreprenor din Moldova, dar noi când facem autostrăzi în Româmia trebuie să ținem cont de acord de lucruri, de mediu, expropieri. Nu putem face lucrurile așa cum vrem când vine vorba de fonduri europene”, spune Cuc.
După modelul inițativelor cetățenești din Moldova pentru realizarea unei autostrăzi mai mulți sportivi din Timișoara s-au strâns pentru a cere și ei o autostradă, spre Serbia.
Zeci de luptători de kickboxing din Timișoara s-au adunat pe un teren pentru a pregăti, simbolic, locul pentru autostrada de 140 de kilometri ce ar trebui să lege capitala Banatului de Serbia.
Adrian Mitu - multiplu campion la kickboxing spune: „Nu e vorba numai de un metru (de autostradă), sunt mii de kilometri de care am avea nevoie”.