Video Imagini rare în România: Se toarnă asfalt pe autostrada A3. Cum arată lucrările în partea maghiară

Data actualizării: Data publicării:
asfalt autostrada

Se toarnă primii kilometri de asfalt din sectorul bihorean al autostrăzii A3. Porțiunea de peste 5 kilometri, Biharia-Borș, face legătura cu autostrada M4 din Ungaria și, mai departe, cu întreaga rețea de drumuri de mare viteză din Europa Centrală și de Vest. Joncțiunea dintre cele două autostrăzi din România și Ungaria ar trebui să se realizeze anul viitor, în iulie.

Utilajele firmei de construcții aștern în aceste zile primul strat de asfalt de pe sectorul Biharia-Borș al autostrăzii Transilvania. Profită de vremea bună pentru a recupera timpul pierdut la începutul verii, când din cauza ploilor torențiale nu s-a putut lucra deloc.

„Momentan avem turnați un kilometru și jumătate, la finalul zilei vor fi 2. Am pornit dinspre România spre Ungaria. Colegii noștri din Ungaria și ei toarnă la graniță. Suntem la aproximativ la aproximativ 47% din total lucrare”, a declarat Marian Dușescu, reprezentant al antreprenorului.

Șantierul din Bihor al autostrăzii A3, pe secțiunea Borș-Biharia, este condus de o asociere de firme româno-slovacă, iar valoarea contractului este de peste 134 de milioane de lei, fără TVA.

Lăudată de toată lumea pentru evoluția lucrărilor, firma de construcții și-a propus să dea în circulație primii kilometri ai autostrăzii Transilvania din Bihor în iunie 2020, cu o lună înainte ca maghiarii să termine lucrările la autostrada M4.

„Și ei sunt cam în același stadiu, într-o situație similară. Știm că termenul lor de finalizare este la sfârșitul lunii iulie 2020. Sigur, ei au un sector mult mai lung decât noi, de 26 de km”, a precizat Marian Dușescu.

Celelalte două sectoare ale autostrăzii A3 din Bihor, Biharia-Chiribiș, respectiv Chiribiș-Suplacu de Barcău, nu au deocamdată constructor, pentru că licitațiile au fost contestate.

A3-M4 maghiari
Autostrada în partea maghiară

„Partea maghiară a ajuns cu autostrada M4 până la granița cu România. Este autostrada care va face legătura cu autostrada A3 din România. Ceea ce se vede în depărtare este viitorul punct de trecere a frontierei, care va fi construit pe teritoriul statului maghiar”, relatează corespondentul Digi24 Bogdan Băcilă.

Din totalul de 415 kilometri ai autostrăzii Transilvania, între Borș și Brașov, au fost dați în circulație doar 74. Este vorba despre sectoarele Nădășelu-Câmpia Turzii, în județul Cluj, și Ungheni-Iernut, în județul Mureș.

Contractul pentru construcţia autostrăzii A3 a fost semnat în 2003 cu americanii de la Bechtel, însă acesta a fost reziliat zece ani mai târziu. Compania din SUA a realizat cei 52 de kilometri între Gilău și Câmpia Turzii.

Editare web: Luana Păvălucă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri