Sorin Grindeanu a vorbit marți seara, în exclusivitate la Digi24, despre protestul piloților de la TAROM care au refuzat să zboare luni, și despre situația economică a companiei. Ministrul Transporturilor a spus că „modalitatea” în care piloții au recurs la acest gest „arată lipsă de respect față de pasageri”, chiar dacă revendicările sunt fundamentate. În ceea ce privește situația economică a TAROM, Grindeanu a afirmat că este una „nu foare bună”, și că așteaptă restructurarea pentru care au fost alocați bani de la Comisia Europeană, iar compania „să o apuce, în final, după 15 ani de pierderi, pe un făgaș economic corect”.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Această modalitate de protest aleasă nu a putut să fie prevăzută. Nu avea cum să fie prevăzută.
Pe viitor, și eu le mulțumesc tuturor părților că aseară au stat până târziu și au picat la o învoială, au semnat un acord, ceea ce este important, dar aș face un apel pe viitor, indiferent de guverne, indiferent de management, să aleagă calea normală și să nu pună pasagerii în situații de acest tip. Pentru că dacă un pasager știa că e grevă la TAROM luni, nu mai venea la aeroport, nu mai își preda bagajele, nu dormea pe jos prin aerogară și nu aștepta să se reia cursa, neîntâmplându-se acest lucru. Din timp, și-ar fi găsit soluții.
Toată această poveste de ieri a costat TAROM peste două milioane de euro. Compania o să plătească așa – pe de o parte se despăgubesc toate biletele pe care oamenii le-au achiziționat, pe de altă parte, în plus, față de aceste bilete trebuie să faci despăgubiri conform unui regulament european, între 200 și 600 de euro, în funcție de distanța pe care trebuia să o parcurgă pasagerul.
Calculele pe care mi le-au prezentat cei de la TAROM se duc undeva peste două milioane de euro pierdute ieri. Asta însemnând și un milion de euro pe care l-au încasat și trebuie să îl dea înapoi.
Este o chestiune care nu a prins TAROM într-o situație foarte bună, și vă spun de ce. Noi am primit 100 de milioane de euro, cu eforturi, de la Comisia Europeană, ca un fel de ajutor pentru restructurarea TAROM. Acești bani acolo trebuie să meargă, pentru că TAROM, trebuie să o apuce, în final, după 15 ani de pierderi, pe un făgaș economic corect.
Trebuie să încercăm să salvăm compania națională aeriană TAROM.
Nu a picat bine toată această poveste venită acum. Nu vreau să fiu înțeles greșit, că mare parte din revendicări nu ar fi fost fundamentate... Modalitatea în care au făcut-o, modul în care s-a întâmplat toată această acțiune ieri, eu nu pot s-o aprob și arată lipsă de respect față de pasageri.
Editor : Liviu Cojan