Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a acceptat contestațiile depuse de constructorii nemulțumiți privind ofertele desemnate câștigătoare de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR)
Bucuria firmelor Alsim Alarko Turcia și Spedition UMB România privind desemnarea acestora drept câștigătoare ale licitațiilor pentru loturile de autostradă 2 și 3 din viitoarea centură a Bucureștilor a fost de scurtă durată.
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis în urmă cu zece zile, pe 26 iulie, plângerile firmelor Erbașu România, Tirrena Scavi Italia, pentru lotul 2, și pe cea a firmei austriece Porr pentru lotul 3.
Acestea au fost atribuite inițial firmei turce Alsim Alarko şi constructorului autohton Dorin Umbrărescu. Ultiumul a câștigat licitația deși oferta sa a fost peste valoarea estimată a contractului, ceea ce înseamnă că oferta sa trebuia respinsă. Mai multe detalii aici.
Autostrada sud centură are o lungime de aproximativ 50 de kilometri.
Lotul 1 are o lungime de 17 kilometri. Lotul începe printr-un nod rutier prevăzut la intersecția cu autostrada A2, traversează râul Dâmbovița se înscrie între Glina și Bălăceanca, după care ia direcția vest traversând Valea Călnăului și intersectează DN4. Aici va exista un nod rutier tip treflă. Din acest punct, traseul merge paralel cu centura existentă, trece la nord de Berceni unde intresectează DJ401, punctul final fiind la km 69.
Lotul 2 începe din apropierea liniei CF 902 București-Giurgiu. De aici, autostrada va trece printre localitățile Sinești și Jilava unde intersectează DJ 401A, traversează râul Sabar după care intersectează DN5 unde a fost prevăzut un nod rutier.
După intersecția cu DN5, traseul autostrăzii ia direcția nord-est, ocolind pădurea Jilava, traversează CF Port 1 Decembrie, trece la nord de Dărăști unde intersectează DC 101. În continuare traseul se desfășoară aproape paralel cu râul Sabăr pe circa doi kilometri, trece la sud de Măgurele și Bragadiru unde intersectează printr-un nod rutier DN6.
Lotul 3 ia direcția nord-vest după nodul rutier cu DN6. Autostrada trece la sud-vest de localitățile Clinceni și Domnești. La kilometrul 93 autostrada traversează CF 900 București-Craiova iar în continuare traseul are direcția nord, traversează râul Sabar, la vest de Dârvani și canalul de aducțiune Argeș, după care, la vest de Ciorogârla, traseul autostrăzii traversează pădurea Berceni, intersectează DJ 601, traversează pârâul Ciorogârla și DJ 602 și se termină imediat până în intersecția cu autostrada București-Pitești.