Cine va construi autostrada de centură sud București? Licitația câștigată de „regele asfaltului” a fost blocată prin contestație

Data actualizării: Data publicării:
autostrada centura bucuresti

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a acceptat contestațiile depuse de constructorii nemulțumiți privind ofertele desemnate câștigătoare de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR)

Bucuria firmelor Alsim Alarko Turcia și Spedition UMB România privind desemnarea acestora drept câștigătoare ale licitațiilor pentru loturile de autostradă 2 și 3 din viitoarea centură a Bucureștilor a fost de scurtă durată.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis în urmă cu zece zile, pe 26 iulie, plângerile firmelor Erbașu România, Tirrena Scavi Italia, pentru lotul 2, și pe cea a firmei austriece Porr pentru lotul 3.

Acestea au fost atribuite inițial firmei turce Alsim Alarko şi constructorului autohton Dorin Umbrărescu. Ultiumul a câștigat licitația deși oferta sa a fost peste valoarea estimată a contractului, ceea ce înseamnă că oferta sa trebuia respinsă. Mai multe detalii aici.

Autostrada sud centură are o lungime de aproximativ 50 de kilometri.

Lotul 1 are o lungime de 17 kilometri. Lotul începe printr-un nod rutier prevăzut la intersecția cu autostrada A2, traversează râul Dâmbovița se înscrie între Glina și Bălăceanca, după care ia direcția vest traversând Valea Călnăului și intersectează DN4. Aici va exista un nod rutier tip treflă. Din acest punct, traseul merge paralel cu centura existentă, trece la nord de Berceni unde intresectează DJ401, punctul final fiind la km 69.

Lotul 2 începe din apropierea liniei CF 902 București-Giurgiu. De aici, autostrada va trece printre localitățile Sinești și Jilava unde intersectează DJ 401A, traversează râul Sabar după care intersectează DN5 unde a fost prevăzut un nod rutier.

După intersecția cu DN5, traseul autostrăzii ia direcția nord-est, ocolind pădurea Jilava, traversează CF Port 1 Decembrie, trece la nord de Dărăști unde intersectează DC 101. În continuare traseul se desfășoară aproape paralel cu râul Sabăr pe circa doi kilometri, trece la sud de Măgurele și Bragadiru unde intersectează printr-un nod rutier DN6.

Lotul 3 ia direcția nord-vest după nodul rutier cu DN6. Autostrada trece la sud-vest de localitățile Clinceni și Domnești. La kilometrul 93 autostrada traversează CF 900 București-Craiova iar în continuare traseul are direcția nord, traversează râul Sabar, la vest de Dârvani și canalul de aducțiune Argeș, după care, la vest de Ciorogârla, traseul autostrăzii traversează pădurea Berceni, intersectează DJ 601, traversează pârâul Ciorogârla și DJ 602 și se termină imediat până în intersecția cu autostrada București-Pitești.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Atunci când Marele Viscol a îngropat România: „Am încercat să ieșim, dar nu...
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Gwen Stefani, dezvăluiri despre cele mai dificile momente din viața ei: „Cum te aduni? A părut o a doua șansă...
Film Now
De ce s-a mutat Matthew McConaughey din L.A. Doi ani nu a jucat deloc în filme: "Cel mai rebel gest al meu"
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Nu au existat bani pentru plata pensiei în decembrie. La ce artificiu a recurs guvernul? DOCUMENT
Digi FM
Colin Farrell, cuvinte de laudă după ce a filmat câteva zile la București: „Cele mai uimitoare cafenele!”...
Comoara descoperită de muncitor. Foto: X
Un instalator austriac a găsit o comoară de 2,3 milioane de euro într-o locuință
Digi Animal World
Momentul când un câine este atacat de un leopard în curtea casei. Patrupedul a supraviețuit ca prin minune
Film Now
Matthew McConaughey, adevărul din spatele renunțării la comedii. Nici măcar o ofertă de 14,5 milioane $ nu...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...