CNADNR a încasat mai mulți bani din roviniete şi taxe de pod
Data publicării:
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a încasat, în primele şase luni ale acestui an, 719,2 milioane lei (162 milioane euro) din roviniete şi taxe de pod, cu 6,7% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor trimise de companie la solicitarea News.ro.
CNADNR a încasat în ianuarie-iunie 2016 din roviniete 629,9 milioane lei, cu 6,3% mai mult decât în primele şase luni ale anului trecut.
Alţi 89,3 milioane lei (20 milioane euro) au fost încasaţi de companie din taxele de pod, cu 10% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cel mai important pod, din punct de vedere al veniturilor, este cel de la Feteşti, traversat de şoferii care merg către litoral. Acesta a adus CNADNR venituri de 48,5 milioane lei (10,9 milioane euro) în primele şase luni, cu 18% mai mult decât în ianuarie-iunie 2015.
Al doilea pod ca importanţă financiară este Giurgiu-Ruse, care a adus companiei venituri de 27,14 milioane lei (6,1 milioane euro) în primul semestru, o sumă cu aproape 2% mai mică decât cea din ianuarie-iunie 2015.
Al treilea pod este Giurgeni - Vadu Oii, deschis circulaţiei în 1970, situat pe Drumul Naţional 2A (DN2A), care face legătura între Urziceni şi Constanţa. Acesta a adus CNADNR 13,6 milioane lei în primele şase luni, cu 7% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Mai puține furturi și distrugeri
Compania a anunţat şi scăderea valorii furturilor şi distrugerilor înregistrate pe autostrăzi.
„În primul semestru al lui 2015 au fost înregistrate furturi şi distrugeri în valoare de aproximativ 823.893 lei. Anul acesta. în aceeaşi perioadă, valoarea furturilor şi distrugerilor înrgistrate a scăzut la aproximativ 531.097 lei”, se arată în răspuns.
Cele mai afectate tronsoane de autostradă ca urmare a furturilor şi distrugerilor sunt A1, Bucureşti – Piteşti, şi A2, Bucureşti – Lehliu.
Premierul Dacian Cioloş a declarat recent, pentru Hotnews, că a ajuns la concluzia că oricât timp va fi alocat pentru accelerarea marilor proiecte de infrastructură, care erau blocate în noiembrie 2015, România are un sistem de investiţii în infrastructură care şi-a atins limitele.
El mai spune că CNADNR, în structura actuală, este un „colos cu picioare de lut”, iar fără o restructurare a mecanismelor de investiţii nu va obţine performanţele dorite.
CNADNR şi-ar putea schimba numele în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care se va ocupa în special de lucrări de reparaţii şi întreţinere a reţelei de drumuri, potrivit unui proiect de Ordonanţă de Urgenţă lansat recent în dezbatere publică de către Ministerul Transporturilor. De construcţia de autostrăzi se va ocupa o nouă companie, Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), care va putea fi privatizată.