Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cere realizarea a cinci variante de traseu după modelul autostrăzii Pitești-Sibiu. Deocamdată însă contractul de reactualizare a studiului de fezabilitate face obiectul unor neînțelegeri între CNAIR, Curtea de Conturi și Autoritatea de Achiziții.
Sursa foto: vremeanoua.ro
La aproape doi ani după ce a fost demarat contractul de revizuire a studiului de fezabilitate pentru autostrada Tg Mureș-Ditrău, lucrările propriu-zise de refacere a documentației acestui proiect sunt blocate. Proiectul face obiectul unor divergențe și neclarități între CNAIR, Curtea de Conturi, Agenția Națională de Achiziții Publice, potrivit unui comunicat remis luni de compania de stat.
”CNAIR SA a semnat contractul de servicii pentru Proiectul „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu – Mureş – Ditrău” în data de 20 mai 2015. Contract aferent sectorului de Autostradă Târgu Mureş – Ditrău face parte din coridorul Autostrăzii Târgu Mureş – Ditrău – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni. În perioada 15 iulie 2015 – 30 septembrie 2016 contractul a fost suspendat din cauza lipsei de finanţare. Deşi pe data de 20 noiembrie 2016 a fost emis ordinul de începere a Contractului de Servicii, anumite aspecte consemnate în răspunsul Curţii de Conturi au dus la o nouă suspendare a contractului în data de 20 decembrie 2016. Ca atare, în cadrul contractului „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş – Ditrău” a fost prevăzută realizarea unei Analize Multicriteriale în baza căreia urmează să fie determinată varianta finală a traseului autostrăzii Târgu Mureş – Ditrău. În prezent se aşteaptă răspunsul Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice referitor la consilierea metodologică privind modul de interpretare şi aplicare a prevederilor art. 104, alin (8) din Legea 98/2016”, spune CNAIR într-un comunicat de presă, destul de neclar.
Paragrafele legale menționate de CNAIR privesc atribuirea prin negociere directă a unor lucrări și majorări ale valorilor convenite inițial. Contractul de revizuire a SF a fost semnat cu firmele Search Corporation-Consitrans. Surse oficiale din cadrul proiectului au explicat pentru Digi24.ro că una dintre problemele reclamate de Curtea de Conturi este faptul că a mai fost făcut un studiu similar în urmă cu câțiva ani deci actualul studiu ar reprezenta o risipă. Realizatorul studiului urmează să propune însă cinci variante de traseu, în loc de trei variante cum prevedea studiul inițial care va fi actualizat.
Istoria proiectului este însă una lungă, fără șanse imediate de realizare, după cum a relatat aici Digi24.ro.