Indicatorii tehnico-economici pentru construcția Autostrăzii Focșani – Bacău, sector al A7, au fost aprobați miercuri de Guvern, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. "A7, care va fi practic coloana vertebrală a infrastructurii rutiere din Regiunea Moldovei, va reprezenta cel mai important pas făcut în ultimii 30 de ani pentru dezvoltarea economică a acestei zone", a scris ministrul pe Facebook.
"Indicatorii tehnico-economici pentru construcția Autostrăzii Focșani – Bacău (sector al A7) au fost aprobați miercuri de Guvern. Astfel contractele pentru încă 98,9 km din autostrada Moldova vor putea intra rapid în licitație, după ce Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR va aproba Proiectul Tehnic pentru toate cele 3 tronsoane ale autostrăzii", transmite Sorin Grindeanu.
El precizează că Tronson 1 (Focșani - Domnești Târg) are 35,60 km, Tronsonul 2 (Domnești Târg – Răcăciuni) are 38,78 km, iar Tronsonul 3 (Răcăciuni – Municipiul Bacău) 24,52 km.
"Pe traseul autostrăzii Focșani-Bacău urmează să fie construite 91 de poduri și pasaje, 5 noduri rutiere, 10 spații de servicii și trei Centre de Întreținere și Coordonare.
Autostrada Moldova (A7) va avea o lungime de aproximativ 320 km între Ploiești și Pașcani, iar construcția ei, estimată la 24,29 de miliarde de lei (fără TVA),va fi finanțată prin PNRR. Până acum pe sectorul Ploiești-Buzău (cu o lungime totală de 63,25 de km) au fost semnate contractele pe primele două loturi, iar contractul pentru cel de al treilea lot urmează să fie semnat în scurt timp.
Pentru sectorul Bacău-Pașcani, CNAIR a transmis deja spre validare la ANAP documentațiile pentru atribuirea contractelor necesare construcției celor 3 loturi cu o lungime de 77,39 km. Sectorul Buzău- Focșani, (82,44 km), format din patru tronsoane, este în faza evaluării ofertelor depuse", mai spune ministrul Transporturilor în postarea sa.
"A7, care va fi practic coloana vertebrală a infrastructurii rutiere din Regiunea Moldovei, va reprezenta cel mai important pas făcut în ultimii 30 de ani pentru dezvoltarea economică a acestei zone", conchide Grindeanu.
Editor : A.A.