Autostrada spre mare se confruntă cu o mare de probleme... e ceea ce constată şoferii care merg pe litoral cu treabă sau în vacanţă. De ani buni, şefii de la Drumuri promit reparaţii capitale pe 64 de kilometri de şosea. La fel procedează şi acum. Spun că lucrările încep chiar anul acesta, cu o condiţie: dacă sunt bani la buget.
Primii 24 de kilometri din autostrada Soarelui sunt coşmarul românilor la fiecare început de concediu. Gropile care se formează la îmbinările plăcilor de beton le testează de de ani buni nervii şoferilor.
Șofer: Este o porţiune de drum foarte, foarte rea. Multe zguduituri, foarte denivelat.
Reporter: Nu este o experienţă plăcută şofatul.
Șofer: Nu, nu este.
Reporter: Se simt gropile de la îmbinări?
Șofer: Absolut. Şi efectul de trambulină la îmbinările de la micile podeţe. Şi dacă este şi umed pe jos e pericol.
În urmă cu doi ani, şefii de la Drumuri promiteau lucrări de reparaţii de 22 de milioane de euro.
Florea Dascălu, fost director în CNAIR: Soluţia care este deja aprobată este de frezare cu opt centimetri a betonului de ciment şi înlocuire cu asfalt.
Reparaţiile promise nu s-au mai făcut, iar noii şefii de la Drumuri anunţă că proiectul deja aprobat trebuie refăcut. Reparaţiile ar putea începe în acest an pe alţi 40 de kilometri din autostrada Soarelui, între Drajna şi Lehliu. Dar numai dacă se găsesc banii necesari. Compania de Infrastructură estimează că lucrările vor costa aproape 10 milioane de euro.
Licitația va fi organizată în a doua parte a anului. Lucrările vor fi executate cu închiderea parțială a autostrăzii, spun reprezentanţii CNAIR într-un răspuns pentru Digi24.
Groapa apărută în urmă cu o lună în podul de la Feteşti i-a obligat pe şefii de la Drumuri să admită că şi cele două poduri peste Dunăre - au nevoie urgentă de reparaţii. Valoarea lucrărilor este estimată la peste 32 milioane de euro.
Aproape 85% din aceşti bani ar putea fi acoperiţi de taxa de trecere a podurilor şi din amenzile date şoferilor, care acuză că softul de la staţia de taxare de la Feteşti dă erori şi îi sancţionează şi pe cei care plătesc tariful de trecere. Autorităţile recunosc problema, dar spun că erorile sunt reparate rapid.
În fiecare zi de vară prin staţia de taxare de la Feteşti trec în medie 22 de mii de maşini. Recordul a fost atins anul trecut pe 15 august, când aproape 53 de mii de şoferi au plătit taxa de pod.
Autostrada Soarelui are 203 kilometri şi a fost construită în perioada 1983-2012.