Paul Popescu, manager proiect: Grupurile vechi aveau emisiile de noxe foarte ridicate, aveau consumurile de ulei foarte mari, deci, într-un cuvânt, erau foarte poluante.
Modernizarea staţiei de turbocompresoare de la Şinca este primul proiect de amploare pe care operatorul sistemului naţional de transport al gazelor naturale, Transgaz, l-a iniţiat şi l-a dus la bun sfârşit. Este de asemenea un prim pas pentru ca România să obţină independenţa energetică, în condiţiile în care ţara noastră deţine a treia rezervă de gaze din Uniunea Europeană şi importă mai puţin de 10% din necesarul anual de gaz.
Andrei Gerea, ministrul Economiei: Este parte din viitorul proiect al României, interconectările care vor exista şi, totodată, asigură României capacitatea de a prelucra şi de a distribui gazele care se vor extrage din Marea Neagră.
Ion Petru Văduva, director Transgaz: În momentul în care scade presiunea, această staţie este cea care asigură presiunea optimă pentru funcţionarea transportului de gaze către Capitală.
Staţia de la Şinca a fost construită în 1974 şi avea nevoie urgentă de modernizare şi retehnologizare. Chiar dacă nu face parte dintr-o magistrală internaţională, staţia conectează două magistrale foarte importante şi creează posibilitatea exportului de gaze în statele învecinate.
Paul Popescu, manager proiect: Avem posibilitatea să transportăm gazele din sudul ţării către centrul ţării, din centru către sud, în perspectivă, gazele din Marea Neagră, le putem transporta, pe coridorul central, către vecinii noştri din partea de vest şi către vecinii noştri din partea de est.
Andrei Gerea, ministrul Economiei: Deocamdată nu livrăm către Moldova, dar putem să o facem, să o aducem la graniţă.
Proiectul de modernizare a costat 100 de milioane de lei, bani veniţi de la Uniunea Europeană, dar şi de la Guvern.