Un număr tot mai mare de oameni dau tutunul pe ţigara electronică. Ei inhalează vapori cu nicotină, dar fără tutun, gudron şi alte substanţe dăunătoare. În plus, consumatorii pot alege şi aromele pe care le inhalează.
Pe măsură ce devin tot mai populare, ţigările electronice se transformă într-un business care creşte foarte repede, potrivit Reuters.
„Am început afacerea cu un singur magazin, în Marea Britanie, acum un an şi jumătate. De atunci şi până acum, am deschis şapte magazine şi avem contracte pentru a inaugura alte 20”, a declarat Jim Lacey, director general, Smoke no Smoke.
Datele Euromonitor arată că piaţa globală a ţigărilor electronice se va ridica la 3 miliarde de dolari anul acesta. Este cu mult sub industria de tutun, care are o valoare de 720 de miliarde de dolari. Cu toate acestea, ascensiunea pieţei ţigărilor cu vapori este uimitoare. În 2007, vânzările de ţigări electronice au fost de nici 100 de milioane de dolari.
Cei mai mulţi consumatori de ţigări electronice sunt în Occident. Pieţele emergente nu au fost însă la fel de receptive faţă de noul tip de ţigară. De exemplu, în India, piaţa abia ajunge la 2 milioane de dolari, iar piaţa din China, unde sunt fabricate multe ţigări electronice, are o valoare foarte mică.
Creşterea pieţei ţigărilor electronice ar putea fi frânată serios de restricţii. Franţa, de exemplu, a interzis deja folosirea lor în spaţiul public din cauza conţinutului de nicotină. Aceeaşi decizie va fi luată şi în Marea Britanie. În aceste condiţii, ţigara electronică va trebui să găsească noi pieţe pe care să se dezvolte.