"Respinge plângerea, ca nefondată. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică", arată decizia de pe site-ul instanţei.
O asociere din care face parte GFR a solicitat suma de 255 milioane lei la această licitaţie, iar CFR Marfă a cerut 256 milioane lei, au declarat în luna mai agenţiei Mediafax surse din Complexul Energetic Oltenia.
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins la finele lunii iunie cererea CFR Marfă de anularea a licitaţiei şi a dispus continuarea procedurii de atribuire, transportatorul feroviar de stat având posibilitatea de a ataca decizia în instanţă.
Fostul ministru al Transporturilor Dan Şova a declarat la 10 iunie că a depus plângere penală in rem pentru această licitaţie, unde diferenţa între preţurile solicitate a fost minimă, şi că procedura trebuie reluată întrucât au fost depuse doar două oferte.
"Nu se poate declara un câştigător, condiţia din caietul de sarcini era să fie trei oferte, ori au existat numai două. Va trebui s-o reia", a spus fostul ministru.
În replică, GFR a transmis că nu există motive pentru anularea licitaţiei.
Licitaţia a fost programată iniţial pentru luna ianuarie, când CE Oltenia a transmis invitaţii de participare către CFR Marfă, GFR şi alte trei societăţi.
Valoarea contractului pentru trei ani era de 473 milioane de lei (peste 100 milioane euro), iar acordul urma să intre în vigoare în 1 aprilie 2014.
Licitaţia a fost însă amânată după ce Gruia Stoica a fost reţinut de DNA, fiind urmărit penal pentru cumpărare de influenţă. Stoica i-ar fi promis avocatului Doru Boştină suma de 3 milioane de euro pentru a afla preţul cerut de CFR Marfă la licitaţia pentru transportul cărbunelui.
După reţinerea lui Stoica, CE Oltenia a anunţat că va prelungi contractul existent cu CFR Marfă. Gruia Stoica este în arest la domiciliu din luna mai, când instanţa supremă i-a înlocuit măsura arestului preventiv.
GFR, parte a grupului Grampet, este al doilea mare transportator de marfă din România, după CFR Marfă.
Compania a câştigat în iunie 2013 licitaţia de privatizare a CFR Marfă, însă vânzarea pachetului majoritar de acţiuni nu a putut fi finalizată până la termenul limită pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.