Orice impas financiar al unei regii subordonate Primăriei Capitalei devine la nivel de declaraţii o criză de proporţii epice. Dacă anul trecut, bucureştenii au fost anunţaţi că s-ar putea să nu mai aibă apă caldă şi căldură, în ultimele zile s-a vorbit mult despre concedieri masive la RATB sau despre eliminarea gratuităţilor pentru pensionari şi studenţi. Gratuităţi care i-au adus Regiei de Transport o datorie istorică de 126 de milioane de lei către Fisc din neplata taxei pe valoare adăugată. Astăzi, situaţia a fost dezamorsată. Temporar. Din banii pe care îi are acum la dispoziţie, RATB va achita către Fisc 87 de milioane de lei până pe 31 martie, ca să evite penalităţile şi, până în vară va plăti şi restul de 39 de milioane de lei.
Răzvan Sava, primarul interimar al Capitalei: „Nu se pune problema să se concedieze oameni, să se reducă parcul auto, să nu se mai plătească gratuități.”
Cum RATB are venituri prea mici din vânzarea de bilete, datoria catre Fisc va fi achitata din subvenția de 515 milioane de lei primită de la Primărie. La prima rectificare bugetară, din al doilea semestru al acestui an, tot Primăria îi va acorda Regiei de transport cele 126 de milioane de lei acordate acum către Fisc. Cu alte cuvinte, alocările din bugetul local pentru RATB se vor ridica anul acesta la 641 de milioane de lei, mult peste cele de anul trecut, deși, inițial, regia ar fi trebuit să primească mai puțini bani anul acesta. Chiar dacă sunt mulțumiți de această soluție, sindicaliștii RATB spun că nu renunță la protestul programat la începutul lunii viitoare.
Florin Ivan, lider de sindicat RATB: „Protestăm pe data de 1 aprilie împotriva managementului defectuos al RATB. Nu au platit TVA la momentul respectiv. Aceasta datorie este de acum 8 ani de zile.”
Iar problemele RATB nu vor dispărea odată cu achitarea datoriei către Fisc. Regia are nevoie de mijloace de transport noi, mai ales de tramvaie, însa nu își permite să le cumpere.