Proiectul metroului către Aeroportul Otopeni începe anul acesta

Data publicării:
Bucare k.c.42

 

„În 2020 vom avea metrou doar într-o variantă foarte optimistă. Vom începe însă acest metrou pentru că toată lumea consideră acest proiect ca fiind un dat și de fapt el nu este pornit. Avem un credit asigurat pe o treime, poate de 25%, de la japonezi și de 5 ani avem acest credit nefolosit, nu se mișcă nimic, dar toată lumea speră că vom avea un metrou în 2020. După acești cinci ani, am văzut și penalitățile pe care statul trebuie să le plătească pentru credite nefolosite asta înseamnă aproximativ 300.000 de euro pe an. Văzând și evoluția yenului față de dolar a mai rămas doar 72% din valoarea creditului. Văzând aceste lucruri, și după o analiză în Guvern, am decis ca acest proiect să înceapă imediat și practic am organizat acest proces în 2016. Noi începem acum proiectul și îl facem în porțiuni astfel încât să nu mai poată fi oprit. Ne-am făcut și o planificare, iar până prin luna aprilie va trebui să avem analizele gata de la Consiliile Județene. Obiectivul este ca în mandatul meu care expiră în noiembrie sau decembrie să fie lansate procedurile de achiziție pentru lucrări de infrastructură, tunele și pentru lucrări de arhitectură și instalații care vor însoți tunelul”, a spus Dan Costescu.

O capitală europeană cum este și Bucureștiul merită și o legătură feroviară și una cu metroul. Evident, metroul are cu totul alte sarcini, alte viteze, el așa cum este proiectat acum vine să deservească un cartier satelit așa cum este Otopeni, care va fi foarte important și pentru care se justifică traficul. Va deservi centrul comercial, va deservi centrele de birouri de pe traseu. Traseul pe calea ferată există, însă, în prezent. Noi trebuie să gândim și pe termen mediu și lung. Nu este neapărat obiectivul nostru Campionatul European de Fotbal din 2020. Noi trebui să dezvoltăm durabil și sustenabil”, a precizat ministrul Transporturilor.

„Trebuie să ne concentrăm pe acest proiect, să ne vedem interesul pe termen lung și să nu facem investiții hazardate pentru obiective care sunt trecătoare, precum un campionat de fotbal. În aceeași măsură avem obligația să ne respectăm promisiunile făcute ca țară. De aceea studiem acum începerea construcției unei linii feroviare, să avem o linie navetă între aeroport și Capitală. Avem avantajul că nu vom investi foarte mult în acest proiect având deja construită o linie de cale ferată. Să avem o linie de cale ferată navetă care să asigure legătura în 15-20 minute distanța între aeroport și București, iar acest proiect poate fi finalizat până în 2020”, a adăugat ministrul, potrivit Agerpres.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Benjamin Netanyahu Foto: Profimedia
„O decizie antisemită”, acuză Netanyahu, după ce Curtea Penală Internațională a emis un mandat de arestare pe...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...