La două zile după ce a fost numită în funcţia de ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu a primit astăzi mandatul din partea premierului Victor Ponta, cel care a deţinut interimatul la Transporturi timp de 45 de zile.
Acesta a prezentat şi planul B în cazul în care Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român, nu vine cu banii: la CFR Marfă va fi manager privat, iar procedura de privatizare se va relua.
„Luni, chemaţi-l pe câştigător să semneze contractul. Dă banii - încheiem operaţiunea, nu dă banii - management privat, restructurarea companiei şi pregătirea unei noi preceduri - de data aceasta, a doua oară dacă va fi cazul, în termene extinse şi rezonabile. Dacă va fi acea situaţie trebuie să începem în toamnă procedura şi să o încheiem la mijlocul anului viitor”, a spus Victor Ponta.
Preşedintele Traian Băsescu a declarat în 5 august că Guvernul ar trebui să desfăşoare toate demersurile pentru a nu bloca privatizarea CFR Marfă, respectiv să publice în Monitorul Oficial Hotărârea de Guvern privind compania feroviară şi să nu pună statul în situaţia de a plăti despăgubiri.
În urma şedinţei din 2 august, CSAT nu a emis nicio nouă decizie privind privatizarea CFR Marfă, a informat Preşedinţia, menţionând că strategia de privatizare a companiei a fost avizată de către Consiliu prin hotărârea din 5 februarie.
Preşedintele Traian Băsescu a convocat ședința CSAT în urma solicitării Guvernului de a introduce pe ordinea de zi a unei viitoare şedinţe a Consiliului subiectul HG din 24 iulie referitoare la aprobarea contractului de privatizare a CFR Marfă cu Societatea Comercială Grup Feroviar Român S.A., în calitate de cumpărător.
GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.