Foto: b365.ro
Schimbările au fost propuse de primarul Gabriela Firea pentru a evita exproprierea unor terenuri pe care s-au construit case între timp, fapt ce ar duce la majorarea costurilor proiectului şi prelungirea termenului de finalizare a lucrării., potrivit b365.ro.
Propunerea de diminuare a culoarului pentru tronsoanele 2 şi 3 ale penetraţiei Splaiul Independenţei-Ciurel-A1 de la trei benzi la numai două benzi de circulaţie presupune, în fapt, renunţarea la drumurile colectoare de pe traseu, după cum a precizat primarul Capitalei, Gabriela Firea care a menţionat că astfel se vor diminua costurile exproprierilor. De asemenea se va garanta accesul direct în această zonă a tuturor proprietăţilor la drumul public, solicitare care a venit de foarte multe ori din partea proprietarilor din zonă.
Primarul General a explicat că s-a ajuns la această soluţie pentru că în proiectul iniţial a fost prevăzut un drum de viteză, un drum express cu drumuri colectoare stânga – dreapta, dar fără a fi aprobată documentaţia PUZ-ului şi nici finalizată exproprierea: "Acest fapt a generat o eliberare de către primăriile de sector, pe acest traseu, a autorizaţiilor de construcţie. Practic, acolo s-a construit în toată această perioadă. Dacă nu am renunţa la drumurile colectoare şi la o bandă, am fi în situaţia să expropriem locuinţe recent finalizate, ceea ce nu ar fi corect pentru proprietari şi ar creşte şi costurile aferente acestui proiect", a specificat primarul general Gabriela Firea.
Termenul asumat de constructor pentru finalizarea podului hobanat peste Dâmboviţa este jumătatea anului viitor.
Valoarea totală a contractului privind construcţia penetraţiei Splaiul Independenţei-Ciurel-A1 este de 487 milioane de lei fără TVA.
Penetraţia Splaiul Independenţei-Ciurel-autostrada A1 Bucureşti-Piteşti constă în realizarea unui sistem rutier de tip „drum expres", care va conecta Splaiul Independenţei cu autostrada A1, devenind astfel o alternativă la Bulevardul Iuliu Maniu. Bulevardul Iuliu Maniu este una din cele mai aglomerate artere de circulaţie din Capitală, care nu este prins în sistemul inteligent de management al traficului.
Proiectul prevedea iniţial realizarea infrastructurii unui drum cu trei benzi pe sens, asigurându-se astfel circulaţia în regim de prioritate pentru cei care tranzitează zona. Acum, proiectul prevede doar două benzi de circulaţie.
Noua arteră va avea o lungime de 6,44 km. Ca prim stadiu al acestui obiectiv este realizarea traversării râului Dâmboviţa pe direcţia A1-Splaiul Independenţei, prin intermediul unui pod hobanat.