Primarul Gabriela Firea vrea reconfigurarea penetraţiei Splaiul Independenţei-Ciurel-A1 din Capitală

Data publicării:
ciurel gabi23 1 32050800

Foto: b365.ro

Schimbările au fost propuse de primarul Gabriela Firea pentru a evita exproprierea unor terenuri pe care s-au construit case între timp, fapt ce ar duce la majorarea costurilor proiectului şi prelungirea termenului de finalizare a lucrării., potrivit b365.ro.

Propunerea de diminuare a culoarului pentru tronsoanele 2 şi 3 ale penetraţiei Splaiul Independenţei-Ciurel-A1 de la trei benzi la numai două benzi de circulaţie presupune, în fapt, renunţarea la drumurile colectoare de pe traseu, după cum a precizat primarul Capitalei, Gabriela Firea care a menţionat că astfel se vor diminua costurile exproprierilor. De asemenea se va garanta accesul direct în această zonă a tuturor proprietăţilor la drumul public, solicitare care a venit de foarte multe ori din partea proprietarilor din zonă.

Primarul General a explicat că s-a ajuns la această soluţie pentru că în proiectul iniţial a fost prevăzut un drum de viteză, un drum express cu drumuri colectoare stânga – dreapta, dar fără a fi aprobată documentaţia PUZ-ului şi nici finalizată exproprierea: "Acest fapt a generat o eliberare de către primăriile de sector, pe acest traseu, a autorizaţiilor de construcţie. Practic, acolo s-a construit în toată această perioadă. Dacă nu am renunţa la drumurile colectoare şi la o bandă, am fi în situaţia să expropriem locuinţe recent finalizate, ceea ce nu ar fi corect pentru proprietari şi ar creşte şi costurile aferente acestui proiect", a specificat primarul general Gabriela Firea.

Termenul asumat de constructor pentru finalizarea podului hobanat peste Dâmboviţa este jumătatea anului viitor.

Valoarea totală a contractului privind construcţia penetraţiei Splaiul Independenţei-Ciurel-A1 este de 487 milioane de lei fără TVA.

Penetraţia Splaiul Independenţei-Ciurel-autostrada A1 Bucureşti-Piteşti constă în realizarea unui sistem rutier de tip „drum expres", care va conecta Splaiul Independenţei cu autostrada A1, devenind astfel o alternativă la Bulevardul Iuliu Maniu. Bulevardul Iuliu Maniu este una din cele mai aglomerate artere de circulaţie din Capitală, care nu este prins în sistemul inteligent de management al traficului.

Proiectul prevedea iniţial realizarea infrastructurii unui drum cu trei benzi pe sens, asigurându-se astfel circulaţia în regim de prioritate pentru cei care tranzitează zona. Acum, proiectul prevede doar două benzi de circulaţie.

Noua arteră va avea o lungime de 6,44 km. Ca prim stadiu al acestui obiectiv este realizarea traversării râului Dâmboviţa pe direcţia A1-Splaiul Independenţei, prin intermediul unui pod hobanat.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Comoara energetică a Balcanilor care stârnește Rusia și SUA. Unde zac îngropate peste două miliarde de euro
Digi FM
Sharon Stone, imaginea eleganței la Festivalul de la Palm Springs. Actorul de care e foarte mândră: Cariera...
Pro FM
La 46 de ani, Usher se menține într-o formă de invidiat. Artistul a dezvăluit care este secretul aspectului...
Film Now
Jude Law spune că soția sa a uitat că este un tip „atrăgător”, după transformările lui pentru „Firebrand” și...
Adevarul
Motivul dureros pentru care David Popovici nu face reclamă la casele de pariuri. Cazul de dependență pe care...
Newsweek
Care pensionari pierd între 150 și 700 lei la pensie în ianuarie? Efectul anulării indexării
Digi FM
Sora lui Kim Jong-un, pentru prima dată în public cu copiii săi. Imagini apărute de Anul Nou, în condiţiile...
Digi World
Câte minute de viaţă pierd fumătorii cu o singură ţigară. Concluziile celei mai noi analize a oamenilor de...
Digi Animal World
Ce s-a întâmplat cu un câine la 15 minute după ce stăpânul său a murit. Familia a fost devastată
Film Now
Jude Law spune că soția sa a uitat că este un tip „atrăgător”, după transformările lui pentru „Firebrand” și...
UTV
26 de filme pe care trebuie sa le vezi neaparat pana la sfarsitul anului 2025