Autoritatea de Supraveghere Financiară a ajuns la concluzia că firmele de asigurări au pierderi de până la 30% pentru fiecare poliţă RCA vândută. Adică despăgubirile prevăzute în contracte sunt mai mari decât sumele pe care le plătesc şoferii.
„Dacă mă întrebaţi dacă o să crească în viitor sau nu, o să vă spun că este posibil să crească. Dumneavoastră îmi spuneţi că clientul vrea să cumpere o asigurare la preţul cel mai mic. eu vă spun că nu-s de acord cu dumneavoastră!”, spune Cornel Coca Constantinescu, prim-vicepreședintele ASF.
Tarifele pentru poliţa RCA se vor modifica o singură dată pe an, însă de la 1 ianuarie ar trebui să ne aşteptăm la creşteri de cel puţin 30% pentru aceste poliţe.
Gabriel are 22 de ani şi deţine un Matiz pentru care, peste 2 luni ar putea plăti pentru o poliţă obligatorie mai scumpă cu 170 de lei. Anul acesta valoarea RCA a fost de 560 de lei.
„La jumate de an 280 de lei. Normal era 150, 130, chiar şi 100 era. Dacă ai sub 30 de ani înseamnă că se consideră maşină cu risc! Aiurea, legi făcute prost!”, spune el.
În plus, costurile de intermediere, care sunt acum de până la 18%, trebuie să fie trecute în contract, pentru ca şoferii să ştie cât din valoarea asigurării ajunge la brokeri sau la companiile de asigurări.
„Cheltuiala cu distribuţia directă este undeva între 10-14% la asigurător. Aici ar trebui să se găsească şi comisionul intermediarului”, spune Cornel Coca Constantinescu.
Dacă doriţi să vă vindeţi maşina, la jumătatea anului, să zicem, compania de asigurări trebuie să vă returneze în cel mult 10 zile jumătate din valoarea poliţei de asigurare.
O altă modificare îi vizează pe cei care au accidente grave
În cazul unei daune totale, compania de asigurări trebuie să vă despăgubească în funcţie de valoarea reală a maşinii şi nu pe baza unei grile de uzură, aşa cum se întâmpla până acum.
Şefii Autorităţii de Supraveghere Financiară spun că vor controla modul în care companiile de asigurări îşi calculează tarifele, iar dacă acestea vând poliţele la preţuri prea mici, riscă să fie închise.