Piedici în calea autostrăzii Bucureşti – Ploieşti: exproprierile de pe şoseaua Fabrica de Glucoză şi lipsa finanţării de la CNADNR
Data publicării:
Piedici peste piedici apar împotriva intrării în Capitală a autostrăzii Bucureşti-Ploieşti. Compania de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi găseşte cu greu bani pentru continuarea lucrărilor, iar Primăria Municipiului Bucureşti bate pasul pe loc când vine vorba de lărgirea străzilor care urmează să preia traficul. Consilierii au respins un proiect de acest fel pentru că preţul, 28 de milioane de euro, li s-a părut prea mare.
Cu finanţarea adecvată de la CNADNR, constructorii spun că ar fi legat încă de anul acesta autostrada spre Ploieşti de Pipera şi că anul viitor ar fi fost gata întreaga şosea de mare viteză. Compania de Drumuri estimează însă că ar mai avea nevoie de 80 de milioane de euro pentru continuarea lucrărilor la cei 7 kilometri aflaţi în lucru. Pentru porţiunea respectivă, spune Narcis Neaga, directorul general al companiei, demersurile de expropriere s-au rezolvat, rămân însă cele financiare. „În funcţie de alocările bugetare vor fi finalizaţi” şi cei 7 kilometri, dă asigurări oficialul.
Probleme nu sunt însă doar cu lucrările la autostradă, ci şi cu modernizarea străzilor din Capitală care ar trebui să preia traficul. Proiectul primarului Sorin Oprescu de lăţire a străzii Fabrica de Glucoză a fost respins de consilierii locali. Despăgubirile pe care intenţiona să le plătească edilul pentru terenurile ce ar fi urmat să fie expropriate au fost considerate exagerat de mari - 28 de milioane de euro pentru 43.000 de metri pătraţi. Notarii sunt cei care ar fi crescut preţurile în zonă după ce au aflat că acolo se vor face exproprieri, susţine primarul general.
Rezultatul este că deocamdată, pe cei 56 de kilometri din Autostrada Bucureşti-Ploieşti se poate intra doar de pe centura Capitalei, ceea ce face ca doar unul din patru şoferi să aleagă să circule pe autostradă, şi nu pe Drumul Naţional 1.