„Atât la benzină, cât şi la motorină, peste 52 la sută din preţul la pompă este reprezentat de taxe şi accize. Sigur că procentele diferă la benzină şi motorină, dar sunt peste 50 la sută. În perioada în care ţiţeiul a scăzut brusc, nu putem să ignorăm faptul că a avut loc şi o scădere a preţului la pompă, e drept, într-un procent mult mai mic. Dar dacă facem un calcul vom vedea că a scăzut, practic, preţul la pompă din partea producătorului şi a distribuitorului, în condiţiile în care tot ce a însemnat acciză, taxă a rămas constant, lucru care se constată şi la ora actuală”, a afirmat Cătălin Dumitru, citat de Mediafax.
El a precizat că nu diferă modul în care este stabilit preţul carburanţilor în România, faţă de alte state europene.
„Ceea ce se întâmplă cu preţul la pompă în România, la ora actuală, este exact ceea ce se întâmplă cu preţul la pompă în orice ţară din Europa, într-o piaţă liberă în care preţurile se aliniază automat în funcţie de un mecanism extrem de simplu, anume cererea şi oferta. În România se produc benzină şi motorină, în România se importă benzină şi motorină, consumul este undeva la 6 milioane de tone pe an. Preţurile se aliniază şi competitorii se urmăresc în această competiţie unul pe altul, există un lider întotdeauna, în orice piaţă, avem şi noi liderul de piaţă din punctul de vedere al stabilirii preţului, există nişte trenduri pe care le urmăresc toţi competitorii”, a spus vicepreşedintele operaţional al KMG International.