Proiectul de construire a Autostrăzii Transilvania, pe tronsonul Braşov - Borş, a fost început în 2004 de către compania americană Bechtel. Până acum au fost daţi în folosinţă doar 52 de kilometri, între Câmpia Turzii şi Gilău, care au costat 1,4 miliarde de euro.
În urma rezilierii contractului cu Bechtel, cel mai probabil, tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, aflat la graniţa cu Ungaria, va fi dat în concesiune, pentru finalizarea lucrărilor începute de compania americană.
Aceasta înseamnă organizarea unei licitaţii, dar şi un nou studiu de fezabilitate.
O situaţie similară este şi în cazul autostrăzii Nădlac- Arad. La mai bine de opt luni de la încetarea contractului cu firma lui Nelu Iordache, CNANDR nu a fost în stare să găsească un nou constructor. Abia în septembrie ar putea fi selectată o altă firmă care să continue lucrările la primii 22 de km ai autostrăzii Nădlac-Arad.
În tot aces timp, vecinii din Ungaria şi-au adus mai toate autostrăzile până la graniţa cu România.