De ani buni, Capitala este un spaţiu al şantierelor, unde multe lucrări întârzie din lipsa banilor, bucureştenii fiind nevoiţi să îndure calvarul din zonele în care se lucrează. Deşi a rămas în urmă cu unele proiecte, municipalitatea plănuieşte să deschidă noi lucrări anul acesta, chiar dacă nu are bani pentru ele. Ar avea nevoie pentru ele de 13 miliarde de euro, bani atraşi din fonduri europene.
Pasajul Mihai Bravu este una dintre lucrările importante din Capitală şi ar fi trebuit să fie inaugurat în aprilie 2012. Contractul a fost însă reziliat şi o nouă licitaţie pentru continuarea lucrărilor este necesară. Proiectul a fost estimat la aproape 100 de milioane de lei şi prevede realizarea a două pasaje rutiere supraterane, cu două benzi de circulaţie pe fiecare sens.
La Magistrala 5 de metrou, constructorii au reînceput lucrările la mai multe staţii. Firmele de construcţie lucrează din fonduri proprii, în aşteptarea banilor promişi de Victor Ponta printr-o Ordonanţă de Guvern.
După trei ani de proiectări şi alţi doi de lucrări, Bulevardul Uranus e şi el departe de finalizare. Potrivit municipalităţii, lucrarea urmează să se realizeze în trei etape, având termenul de finalizare în 2017. Proiectul ar urma să lege Piaţa Victoriei de Gara Progresul.
Probleme sunt şi pe Bulevardul Liviu Rebreanu, unde lucrările durează de aproape doi ani şi ar trebui finalizate în această toamnă. Între timp, cei care locuiesc în zonă sunt nevoiţi să facă zilnic slalom printre utilajele care lucrează la reabilitarea drumului. Proiectul prevede modernizarea şoselei, înlocuirea liniilor de tramvai şi refacerea intersecţiilor până la Bulevardul Camil Ressu.
În 2013 sunt prevăzuţi bani în buget pentru alte câteva proiecte, însă sumele alocate sunt infime faţă de valoarea totală a lucrărilor respective:
- Pasajul Piaţa Presei: 15 milioane de lei alocaţi dintr-un cost total de 81 milioane de lei.
- Pasajul pietonal Piaţa Romană: 5 milioane de lei alocaţi dintr-un cost total de 22,5 milioane de lei.
- Continuarea lucrărilor Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada Bucureşti-Piteşti: 30 milioane de lei alocaţi dintr-un cost total de 621 milioane de lei.
- Pasajul rutier Bdul Chişinău - Şoseaua Pantelimon: 10 milioane de lei alocaţi dintr-un cost total de 135 milioane de lei.
Pentru toate proiectele pe care primaria Capitalei le are în plan până în 2016, ar fi nevoie de 13 miliarde de euro, bani pe care municipalitatea ar trebui să îi atragă din fonduri europene.
Pe aceeaşi temă:
Bucureşti, eternul şantier. Idei pe hârtie, investiţii abandonate din lipsă de bani