Oficialii de la Beijing resping însă ideea că reducerea investiţiilor ar avea vreo legătură cu măsurile luate de autorităţile concurnţiale. Potrivit unor surse citate de Bloomberg, secretarul american al Trezoreriei deja i-ar fi trimis o scriosoare vicepremierului de la Beijing în care susţine că statul chinez foloseşte autoritatea antitrust ca să forţeze companiile străine să taie din preţul produselor concepute în Occident.
Practic, multinaţionalele sunt forţate să renunţe la o parte din profit, mai ales dacă produc la un cost ridicat. Sub presiunile autorităţilor chineze, grupurile auto Audi, BMW, Jaguar Land Rover, Chrysler, Toyota şi Honda au anunţat reducerea preţurilor la maşinile pe care le vând. Cu cât un produs este realizat la costuri mai mari, iar automobilul are astfel de costuri ridicate de producţie, cu atât este mai afectat de o astfel de decizie. Aşa că nu e de mirare că occidentalii şi-au pierdut cheful de a mai investi în china.
Însă până la urmă tot chinezii au de suferit. În iulie, FMI şi-a revizuit în scădere, de la 7,6% la 7,4%, estimările privind avansul înregistrat în acest an de China.