Criză mondială a afectat puternic vânzările de maşini şi implicit activitatea uzinei din Bănie. Cu toate acestea Ford rămâne primul angajator privat din Dolj - are peste 2.500 de salariaţi. Americanii au investit peste 1 miliard de euro în fabrica din Bănie.
În 2007 când Ford a preluat Uzina de automobile din Craiova se vorbea despre 9000 de oameni ce urmau să fie angajaţi la fabrică. Ghinionul a făcut ca perioada să coincidă cu venirea crizei economice, iar după ce şi vânzările în Europa au scăzut, conducerea anunţa anul trecut că va disponibiliza 680 de persoane.
Au plecat însă voluntar, cu salarii compensatorii aproximativ 500 de angajaţi, aşa că într-un final s-a renunţat la concedierea altor aproape 200.
Aşa se face că în prezent mai lucrează puţin peste 2600 de salariaţi care din cauza cererii scăzute de pe piaţa automobilelor sunt periodic băgaţi în şomaj tehnic. Un succes a fost însă motorul Eco Boost de 1 litru, produs la Craiova ce a câştigat 4 ani consecutiv premiul de cel mai bun motor din categoria sa.
O problemă pentru fabrică a fost şi autostrada Craiova-Piteşti, promisă de statul român la privatizare, dar care nu a fost construită însă nici până astăzi.