FABRICAT ÎN ROMÂNIA. Un colos întins pe un milion de metri pătraţi, cel mai mare angajator privat din Oltenia

Data publicării:
ford sigla GettyImages-464415160

94 de secunde durează asamblarea unei maşini pe linia de producţie a fabricii de autovehicule Ford de la Craiova. Aici, din 2012, se produce modelul BMAX. Construcţia începe în secţia de caroserie şi presaj, unde mare parte din oameni au fost înlocuiţi de roboţi.

Întreaga secţie a fost complet retehnologizată în 2011, avem instalaţi un număr de 330 de roboţi, aceştia sunt deserviţi de un număr de aproximativ 155 de operatori,” spune Dan Ghirişan, şef secţie Caroserie şi Presaj.

Caroseriile sunt sudate cu ajutorul unor braţe uriaşe robotizate, coordonate de specialişti. Lavinia Craioveanu este cea care se îngrijeşte ca fiecare piesă să fie montată în siguranţă.

Lavinia Craioveanu, automatist specialist: „Mă ocup de programarea roboţilor, precum şi de programarea altor echipamente automatizate, sunt un fel de doctor de roboţi.”

Peste 180 de angajaţi lucrează la foc continuu în vopsitorie. Ecaterina Popescu lucrează din '84 în industria auto şi nu se vede făcând altceva.

Ecaterina Popescu, angajat Ford: „Avem 11 culori în care sunt vopsite caroseriile. Sunt culori metalizate, altele mate, opace. Dacă identificăm un defect pe caroserie, îl scoatem, după care lustruim zona respectivă.”

După ce caroseriile sunt asamblate şi vopsite, ajung la montaj, locul în care maşinile prind contur.

Angajat Ford: „În momentul de faţă, planşa de bord este descărcată de pe coveiorul de transport, după care, cu ajutorul manipulatorului, este introdusă în vehicul. Odată poziţionată în vehicul, urmează operaţiunea de strângere.”

În paralel, bordul e montat într-o altă secţie.

Gabi Nicolae, şef secţie Asamblare: „Sunt împărţiţi în echipe, echipe care formează linii, linii gestionate de un supervizor, fiecare îşi are o operaţie bine stablită pe care trebuie să o execute în timpul de tact al liniei.”

Uzina de la Craiova are şi o fabrică de motoare. 700 de angajaţi lucrează în trei schimburi pentru asamblarea propulsorului care trei ani la rând a fost motorul anului în lume.

Angajat Ford: „Motorul intră în echipamentul de testare, este un motor asamblat, care va fi testat în vederea înregistrării pentru parametrii de funcţionare.”

Din 2008, de când gigantul american a preluat fabrica Daewoo din Craiova, Ford a investit un miliard de euro pentru îmbunătăţirea producţiei.

Karl Heinz Henning, director financiar Ford România: „Dacă toţi parametrii funcţionează, cum ar fi pregătirea angajaţilor, dar şi suportul pe care trebuie să îl primim din partea Guvernului, uzina este pregătită pentru dezvoltare şi pentru creştere.”

În 2007, la privatizarea fabricii craiovene, americanii de la Ford promiteau că în 2011 vor produce 250.000 de unităţi pe an, urmând ca, după un an, în 2012, să crească la 300.000. Însă venirea lor în România a coincis cu criza economică, astfel că promisiunile nu au fost respectate. Golul ar putea fi umplut doar dacă la Craiova s-ar produce un alt model. În prezent există discuţii despre producţia unui mini SUV Ford Eco Sport, dar asta abia din a doua jumătate a lui 2017.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Descoperirea din Munții Carpați de acum 6.000 de ani care ar rescrie istoria roții. Cine a inventat
Digi FM
VIDEO Marcel Ciolacu, rugat să-și facă o descriere în engleză: "Am o reținere. Nu mă simt confortabil şi nu o...
Pro FM
Copiii lui Diddy sar în apărarea rapperului aflat de o lună în închisoare: "Teorii ale conspirației și...
Film Now
Dominic Purcell, de nerecunoscut. Cum arată astăzi starul din „Prison Break”
Adevarul
Secretele unei călătorii memorabile în Japonia, pe cont propriu: costuri și experiențe. „Am avut un șoc...
Newsweek
O lege care crește pensia pentru 500.000 pensionari, blocată în Parlament. Cine ar lua bani?
Digi FM
Lucian Viziru rămâne de tot acasă, după 7 ani în care a fost antrenor de tenis în Germania. Cu ce se ocupă...
Digi World
Ce vezi în imagine, un câine sau o girafă? O iluzie optică a stârnit vâlvă pe rețelele sociale: „Să-mi spună...
Digi Animal World
Angajați de la o grădină zoologică din Anglia, apel pentru identificarea unei creaturi cu „aripi și coarne”...
Film Now
Serialul fenomen care e pe cale să devină și un lungmetraj de succes. Primele imagini i-au încântat deja pe...
UTV
Naomi Hedman, fosta logodnica a lui Florin Ristei, s-a intors in Romania si are un nou iubit