Drumuri fără prioritate. Importanța autostrăzilor din Master Planul de Transport diferă de la o pagină la alta

Data publicării:
AUTOSTRADA A3 22

Importanța celor 12 autostrăzi prinse în Master Planul de Transport diferă de la o pagină la alta a documentelor oficiale. Ministerul Transporturilor încă nu a decis în ce ordine le va construi. Are trei variante de lucru, în care cele mai mari diferențe sunt cele legate de autostrăzile din Moldova.

Cum ar fi autostrada Brașov-Bacău, care ar trebui să fie construită ultima, potrivit memorandumului adoptat miercuri de Guvern.

Însă, potrivit unei Anexe publicate de Ministerul Transporturilor, Autostrada Brașov-Bacău ar trebui să fie pe locul cinci în topul priorităților. Este una dintre autostrăzile cele mai lungi și cele mai scumpe din Master Plan. Va avea 160 de kilometri lungime și va costa 1,8 miliarde de euro.

De altfel, în Anexa publicată de Ministerul Transporturilor, dintre primele cinci autostrăzi ca importanță, trei sunt în Moldova: Bacău-Pașcani, Târgu Neamț-Iași-Ungheni și Brașov-Bacău.

De un tratament foarte diferit de la un document la altul are parte și autostrada Ploiești-Comarnic. Este cea mai scurtă și aproape cea mai ieftină: 51 de kilometri pentru 306 milioane de euro.

În cele două scenarii din memorandumul aprobat de Guvern este pe locul al patrulea, respectiv al șaselea în topul priorităților. Însă în al treilea scenariu, cel din Anexă, este pe locul al 11-lea, penultimul.

Astfel, dacă autostrăzile vor fi construite în ordinea marcată în Anexă, România va ajunge aproape de anul 2030 cu o autostradă de la granița cu Ungaria până la Constanța, întreruptă însă pentru 50 de kilometri între Comarnic și Ploiești.

Însă ministrul Ioan Rus a spus miercuri, după ședința de Guvern, că nimic nu este bătut în cuie până când nu vor fi duse la bun sfârșit negocierile cu Uniunea Europeană.

Ioan Rus, ministrul Transporturilor: „În perioada 9-13 martie va avea loc misiunea tehnică, în 10 martie vom prezenta forma finală comisiilor reunite de transport.”

Toate autostrăzile din Master Planul de Transport ar urma să coste 13,7 miliarde de euro. Și, indiferent de variantele luate în calcul, două autostrăzi sunt considerate prioritate absolută: Pitești-Sibiu și Bacău-Pașcani.

Cerută cu insistență de fabrica de automobile Dacia, autostrada Pitești-Sibiu s-a transformat în doar câteva luni în planurile Guvernului din drum expres într-o autostradă în toată regula, de importanță strategică.

Cât despre autostrada Bacău-Pașcani, importanța acesteia va fi una ridicată doar după ce va fi legată de una dintre cele două autostrăzi care vor trece Carpații dinspre Moldova.

Urmăriți în videoclipul de mai sus o discuție despre infrastructura din România dintre Cătălin Drulă, expert în proiecte de transport, și Stelian Muscalu, realizator Business Club.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
S-a născut în închisoare, iar acum doctorii i-au mai dat o lună de trăit. Băiatul suferă de...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani