Barclays, a doua cea mai mare bancă din Regatul Unit, a primit o amendă de 26 de milioane de lire (aproape 29 de milioane de euro) pentru „proasta tratare” a clienţilor care au întâmpinat dificultăţi financiare după ce au primit un credit, potrivit Financial Times, citat de Mediafax.
FCA, autoritatea de supraveghere financiară din Marea Britanie, a stabilit în urma analizei făcute, că banca nu a acţionat cu profesionalism în condiţiile în care clienţii au întârziat să îşi plătească creditele.
În cele mai multe cazuri, Barclays a preferat să ignore motivele care au stat în spatele restanţelor clienților săi, potrivit FCA.
Autoritatea de supraveghere financiară a analizat perioada aprilie 2014 - decembrie 2018, când banca a oferit persoanelor fizice și micilor întreprinzători credite de consum. Unii clienți nu au mai putut să își plătească ratele, iar Barclays nu a dat dovadă de grijă și de abilitate în rezolvarea problemelor acestora, a stabilit FCA.
FCA cere instituțiilor de credit să ia măsuri adecvate pentru a înțelege corect dificultățile financiare ale clienților. De asemenea, le cere să demonstreze toleranță și atenția cuvenită clienților aflați în întârziere sau în dificultăți financiare. În caz contrar, un client aflat sub presiune financiară ar putea ajunge să plătească un împrumut de credit de consum în detrimentul unei datorii prioritare, cum ar fi o ipotecă, impozitul municipal, pensia alimentară și facturile de utilități.