Cum a pierdut Uber 2,8 miliarde de dolari dacă vânzările au crescut
Data publicării:
Serviciul de rezervări de automobile Uber Technologies a dezvăluit vineri rezultatele sale financiare pentru anul 2016, care arată că societatea a înregistrat pierderi de 2,8 miliarde de dolari la o cifră de afaceri de 6,5 miliarde de dolari, transmite AFP.
Uber, companie care nu este cotată la bursă și în consecință nu este obligată să dea publicității în mod regulat rezultatele sale, a mai informat că anul trecut sumele brute din rezervări s-au dublat până la 20 de miliarde de dolari. Uber nu a oferit informații cu privire la rezultatele sale pe primul trimestru precizând doar că sunt în linie cu estimările, potrivit Agerpres.
"Suntem fericiți să avem o afacere sănătoasă și în creștere, ceea ce ne oferă marja de manevră necesară pentru a face schimbările care știm că sunt necesare în materie de management și guvernanță, cultură și organizația noastră precum și cu privire la relația noastră cu șoferii" a declarat directorul pentru operațiunile Uber din America de Nord, Rachel Holt.
Operațiunile Uber înregistrează un ritm de creștere susținut. În ultimele trei luni ale anului trecut sumele brute din rezervări au crescut cu 28% comparativ cu trimestrul precedent până la 6,9 miliarde de dolari. În același timp, pierderile companiei au crescut la 991 milioane de dolari în ultimele trei luni chiar dacă veniturile au crescut cu 74% până la 2,9 miliarde de dolari.
În ultimele luni, Uber a fost afectat de plecarea mai multor directori precum și de acuzațiile de hărțuire sexuală și imaginile care arată o altercație între directorul general Travis Kalanick și unul dintre șoferi. În prezent compania este în căutarea unui director operațional care să îl ajute pe directorul general să repare și să îmbunătățească imaginea și cultura companiei.
Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii, iar din februarie 2015 Uber este prezentă și în România, la București, cu trei servicii: uberX, UberSELECT și Uber Child Seat.