Modelul construit este un concept realizat de firma Ford pentru producţia din Bănie, iar producerea lui a început acum un an si jumătate. Maşina cu numărul 100.000 este un produs 100% românesc.
Modelul B-Max este dotat cu motorul EcoBoost de un litru fabricat tot la uzina din Craiova şi care în 2012 şi 2013 a fost desemnat motorul internaţional al anului.
Producţia B-Max de la Craiova a început acum un an şi jumătate, însă ar fi trebuit să fie mult mai mare. Producţia uzinei Ford de la Craiova pe anul trecut a fost de nici un sfert faţă de angajamentele pe care producătorul american şi le-a luat la momentul privatizării.
(Stelian Muscalu, realizatorul emisiunii „Business Club” de la Digi24 explică ce șanse are Ford să ajungă la performanțele Dacia)
Mersul prost al pieţei auto a făcut ca uzina să stea mai multe zile în şomaj tehnic. S-au adunat până la finalul anului 40 de zile pierdute de producţie. Asta înseamnă că peste 14.000 de maşini nu au mai fost produse, echivalentul a aproape 230 de milioane de euro. Sunt bani care nu au mai mers în bilanţul exporturilor. Însă încasările slabe de la maşini au fost compensate de secţia de motoare EcoBoost, care a stat mai puţine zile în şomaj tehnic.
Jurnalistul Stelian Muscalu, realizatorul Business Club de la Digi24, spune că producția sub estimări a Ford este în strânsă legătură cu piața auto europeană, care dă mici semne de revenire.
Angajaţii sunt însă încrezători în viitorul fabricii din Bănie.
„100.000 este un număr rotund şi frumos şi să fie şi motorul făcut şi caroseria şi maşina toată integral la Craiova este o bucurie deosebită pentru noi şi o mândrie deosebită”, a declarat Zoltan Brassai, directorul general Ford România.
„E destul de puţin cu cât speram noi să facem, dar sperăm în continuare să vină un al doilea model”, a declarat un angajat. „Este o mândrie pentru salariaţi că au făcut asta. Ne aşteptăm să avem mult mai multe maşini fabricate în Craiova”, spune un alt angajat. „Aş fi vrut să sărbătorim 300 de mii de vehicule produse la Craiova numai că situaţia pe piaţa auto e puţin mai grea”, recunoaște un al treilea.
În uzina de la Craiova sunt construite, în medie, 370 de unități pe zi.
Pe lângă B-MAX, Ford produce la Craiova motoarele pe benzină de tehnologie avansată EcoBoost de 1,0 litri și 1,5 litri, ultimul fiind echipat pe modelele Ford din America de Nord și Asia.