Studiu. Ce se caută pe piața imobiliară?

Data publicării:
prima casa cheie apartament_shutterstock_767663176
Foto: Shutterstock

Aproape 40% dintre românii care vor să îşi schimbe locuinţa intenţionează să facă acest pas în următorul an.

prima casa cheie apartament_shutterstock_767663176
Foto: Shutterstock

Peste 95% dintre aceştia îşi doresc să se mute în aceeaşi localitate, 61,1% dintre ei fiind interesaţi de un apartament în bloc, conform datelor raportului "Cunoaşterea extinsă a clientului de imobiliare online", remis miercuri Agerpres.ro.

Cei mai mulţi respondenţi vor să îşi schimbe locuinţa în următoarele 6-12 luni (39,5%). Principalele motive aflate la baza acestei decizii au legătură cu intenţia de a achiziţiona o locuinţă proprie (37,9%) şi cu nevoia de a dispune de un spaţiu mai generos (25,8%), arată raportul. Întrebaţi dacă sunt interesaţi să cumpere sau să închirieze, cei mai mulţi au ales prima variantă (62,3%).

Majoritatea românilor incluşi în cercetare caută un apartament în bloc (61,1%), în timp ce 24,7% îşi doresc o casă de sine stătătoare, aflată în afara unui cartier rezidenţial. Ceilalţi se află în căutarea unui apartament în vilă (6,2%) sau îşi doresc o casă aflată într-un cartier rezidenţial (7,2%).

Aproape toţi respondenţii (95,8%) intenţionează să se mute în acelaşi oraş, iar 67% în acelaşi cartier în care locuiesc la ora actuală. Întrebaţi care sunt criteriile de care ţin cont atunci când caută o locuinţă nouă, dincolo de buget, românii ţin cont de zonă (47,8%), suprafaţa utilă (29,1%), numărul de camere (35,8%), suprafaţa totală sau construită (26,5%) şi de facilităţile din preajma locuinţei (22,9%). Anul construcţiei, accesul la o parcare, apropierea de staţiile de mijloc de transport, calitatea finisajelor şi compartimentarea sunt alte criterii amintite de respondenţi.

Majoritatea respondenţilor (61,4%) a declarat că foloseşte site-urile de anunţuri imobiliare atunci când îşi caută o nouă locuinţă, în timp ce 45,3% preferă să caute direct în motorul de căutare Google, iar 43,6% apelează la prieteni şi cunoştinţe.

În ceea ce priveşte subiectul căutărilor, respondenţii au amintit informaţiile financiare (63,4%), informaţiile generale (61,1%) şi informaţii despre noi proiecte imobiliare (41,1%).

Raportul de cercetare "Cunoaşterea extinsă a clientului de imobiliare online" a fost realizat de platforma imobiliară Storia.ro, cu ajutorul D&D Research, şi a implicat 1.050 de respondenţi cu vârste cuprinse între 25 şi 44 de ani, 50% femei şi 50% bărbaţi. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ciocolata Dubai, luxul care ascunde un mare fâs-tic. Ingredientele surpriză care îi păcălesc pe consumatori
Digi FM
ALEGERI ÎN SUA 2024. Cine va controla Congresul
Pro FM
Selena Gomez reacționează după noile critici legate de silueta sa: Nu-mi pasă că nu sunt subțire băț
Film Now
Christian Bale, asul transformărilor, uimește din nou. Acum cu tatuaje și cicatrici pe față, în rolul lui...
Adevarul
Nazistul care s-a revoltat împotriva cruzimii. Povestea adevărată a lui Oskar Schindler, salvatorul evreilor
Newsweek
Care pensionari NU iau bani în plus la pensie la indexarea din 1 ianuarie? Știm ce meserie au avut
Digi FM
Virgil Ianțu s-a căsătorit în secret cu mama fiicei sale, după mai bine de 20 de ani de iubire: "I-am făcut o...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Aricii din Europa, incluşi pe „lista roşie” cu specii „potenţial ameninţate cu dispariţia”. „Oamenii sunt cei...
Film Now
Instagram vs. realitate. Nicole Kidman, într-o zi obișnuită, când nu poartă ținute și machiaje spectaculoase...
UTV
Theo Rose a povestit ce s-a intamplat dupa despartirea de Alex Leonte. „Imi venea sa ies afara sa urlu”