Prin comparaţie cu 2016, întârzierile, în loc să scadă, au crescut cu mai mult de un procent. Îngrijorător este că de la an la an, întârzierile sunt tot mai mari. Compania de stat reuşise să îmbunătăţească situaţia în 2014, când întârzierile au scăzut la 2,22 milioane de minute, scrie Profit.ro. Luând în calcul un parcurs total al trenurilor CFR Călători de 57 milioane tren - kilometru, rezultă că fiecare tren a întârziat la fiecare kilometru câte cinci secunde.
Cât despre despăgubiri, doar 70 de călători au primit anul trecut înapoi 35% sau 50% din costul biletului. Dar nu pentru rutele interne. Conform unui regulament al UE, compania trebuie să acorde despăgubiri călătorilor pentru întârzieri, însă statele membre pot acorda derogări. CFR Călători a primit astfel derogare pentru rutele din România și pentru cele din afara UE. Singurele rute pentru care compania de stat plătește despăgubiri pentru întârzieri sunt cele internaționale, mai precis, state din UE.