A întârziat avionul la care aveaţi bilet? Aţi putea fi unul dintre cei care puteau primi despăgubiri totale de zeci de milioane de euro pentru cele aproape 800 de zboruri care au avut probleme anul trecut pe aeroporturile din România.
Suma enormă a rămas însă la companiile aeriene: puţini pasageri îşi cunosc drepturile, spun firmele specializate în recuperarea acestor prejudicii.
Aproape 50.000 de pasageri români aveau dreptul să primească despăgubiri anul trecut de la companiile aeriene pentru timpul pierdut în aeroporturi.
Din păcate, nici unu la sută dintre cei care călătoresc cu avionul ştiu că pot obţine asemenea compensaţii.
Peste 203.000 de zboruri au tranzitat spaţiul aerian al României anul trecut. Dintre acestea, aproape 500 au fost anulate, iar 288 au avut întârzieri mai mari de 3 ore.
Anita Yoltai Syabo, manager Flight Refound: „Toţi pasagerii acestor zboruri au dreptul la compensaţii între 250 şi 600 de euro, în funcţie de distanţa pe care urmau să o parcurgă”
Există însă şi cazuri în care despăgubirile nu se acordă: dacă zborul are probleme din cauza unei greve neanunţate sau a vremii.
Chiar şi aşa, 22 milioane de euro este suma totală care ar fi putut intra în buzunarele românilor anul trecut de pe urma acestor compensaţii. Puţini au cerut însă banii.
Florin Rusu, pasager: „Am avut o întârziere foarte mare, undeva peste 5-6 ore. Cred că în 10 zile mi-am primit banii înapoi pe amândouă biletele de avion şi nişte despăgubiri ulterioare”
Dacă zborul este anulat sau are întârzieri mai mari de trei ore, pasagerii se pot adresa firmelor ce intermediază relaţia cu companiile aeriene. Comisionul încasat de acestea este 30% din suma obţinută ca despăgubire.