Mai mulți clienți eMAG sunt vizați, în această perioadă, de o campanie de tip „scam”, avertizează Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO), într-un mesaj postat pe Facebook.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Există două astfel de tipuri de campanii înșelătoare, care încearcă să îi convingă pe clienții eMAG să își ofere datele personale, datele bancare sau cele de logare, în schimbul unor produse gratuite sau a acordării unor vouchere de până la 500 de lei.
„Vizitatorilor unui site care permite convertirea online a conținutului video și care intră de pe o adresă IP din România li se afișează o nouă pagină, care copiază identitatea vizuală a eMAG.
Mesajul, într-o limbă română aproximativă, atenționează utilizatorul că ar putea câștiga un laptop, smartphone sau o tabletă, dacă parcurge anumiți pași într-o campanie de fidelizare eMAG.
După ce selectează tipul de dispozitiv folosit, utilizatorul este redirecționat către o altă pagină care permite alegerea unui 'cadou'. Aici trebuie să introducă datele unui cont (nu se specifică ce cont, astfel că victimele pot oferi din greșeală datele contului eMAG, Samsung sau Apple, în funcție de selecție și de intuiția fiecăruia).
Ultimul pas îl constituie redirecționarea către o nouă pagină, unde potențialelor victime li se cere să introducă datele cardului.
A doua campanie merge pe aceeași schemă a voucherelor-cadou (200, 350 sau 500 RON) oferite clienților, în schimbul introducerii unor date.
Verificați mereu sursa link-urilor primite sau a reclamelor accesate. Rețineți faptul că astfel de concursuri sau promoții sunt active exclusiv pe canalele oficiale ale brand-urilor respective (site sau paginile oficiale de social media)”, scrie CERT-RO.