Anul trecut, compania belgiană de marketing digital NewFusion a stărnit controverse la nivel mondial, după ce a înlocuit cartelele de acces la serviciu cu un cip implantat angajaților. Măsura a ridicat numeroase probleme legate de etică, securitate și intimitatea angajaților, însă compania s-a apărat spunând că cipul respectiv conține doar date precum numele și prenumele angajatului, precum și numărul său de telefon.
Acum, compania ar putea fi cumpărată de americanii de la LiveReach Media, o companie cu sediul în Silicon Valley, care oferă servicii de analiză a publicului pentru plasarea reclamelor.
Cele două companii își vor uni puterile pentru a intra pe piață platformelor de analiză și advertising din Europa, cu servicii adresate în special companiilor și organizațiilor.
„Vrem să aducem în Europa tehnologia și serviciile de care dispunem, iar colaborarea cu NewFusion ne va permite să ne extindem nu doar pe continentul european, ci și pe piețele internaționale”, a declarat Steve Troyer, CEO-ul și fondatorul LiveReach Media.
„LiveReach Media ne oferă o soluție unică, perfectă pentru clienții noștri și pentru întreaga piață de marketing în domeniul de retail. Avem convingerea că împreună vom reuși să dominăm piața advertisingului out-of-home”, a declarat liderul companiei NewFusion, Eric Van Zele.
Când compania NewFusion a anunțat că le va implanta angajaților care doresc niște microcipuri cu ajutorul cărora aceștia vor putea intra în clădire, activa programul de lucru, stoca informații și deschide calculatoarele, au apărut numeroase îngrijorări legate de această măsură. De exemplu, Liga Drepturilor Omului din Belgia a spus câ aceasta poate fi o metodă mult prea avansată de supraveghere a angajaților și dincolo de serviciu, întrucât microcipul este activ în permanență. (Detalii aici).