Ca să nu o repare, o închiriază. CFR Infrastructură scoate la licitaţie încă o mie de kilometri de cale ferată

Data publicării:
cale ferata defecta cfr infrastructura

CFR Infrastructură caută acum o rezolvare, după ce a ratat total în urmă cu trei luni. Atunci a scos la licitaţie 1.100 de kilometri de cale ferată şi cu chiu cu vai a închiriat 64 de kilometri. Liniile pe care CFR Infrastructură vrea să le închirieze nu sunt interoperabile. Însă aproape toată reţeaua este într-o stare jalnică. Trenurile CFR pierd viteză pe mâna statului care se zgârceşte când vine vorba de investiţii în repararea şinelor.

Avem un minus de cel puţin un miliard de euro în infrastructură în ultimii ani. Astfel încât viteza comercială este de 40 şi ceva de kilometri la oră pe calea ferată”, a spus Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

În acest moment, peste 8.200 de kilometri de şină trebuie reparaţi. Faţă de acum 13 ani, când erau puţin peste 4.000. În prezent, sunt peste 400 de restricţii de viteză, de două ori mai multe ca în 2001. Şi se repara în ritm de drezină.

E o cifră pe care mi-e şi ruşine să o spun. 12 kilometri”, a spus Macarie Moldovan, director general CFR SA.

Până şi acum trei ani se reparau de trei ori mai mulţi, fără a mai aduce vorba de perioada comunismului când, din toată sărăcia, tot se numărau cu sutele kilometrii refăcuţi.

De vină pentru această situaţie sunt şefii din Ministerul Transporturilor, spun reprezentanţii industriei feroviare. Oficialii se zgârcesc atunci când vine vorba de investiţii în calea ferată, apoi dau vina pe lipsa banilor pentru a justifica renunţarea la 6.000 de kilometri de şină.

A dat o dispoziţie ca 150 de milioane să nu se cheltuie pentru reparaţia infrastructurii. Probabil că se vor găsi utilitate pentru ei în altă parte”, a spus Ion Garoseanu, fost director general al CFR SA.

Calea ferată are nevoie în următorii 15 ani de investiţii de 20 de miliarde de euro. Nici dacă s-ar folosi toate fondurile europene pentru transporturi exclusiv pentru calea ferată nu ar ajunge. Infrastructura feroviară riscă să fie pierdută din cauză că decenii la rând a fost ignorată.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri