La Căile Ferate Române nu întârzie doar trenurile, ci și datoriile. CFR SA vrea să execute silit CFR Călători și CFR Marfă dacă nu își vor achita datoriile provenite din neplata taxei de utilizare a infrastructurii.
În cazul CFR Călători, suma restantă se ridică la 180 de milioane de lei, iar CFR Marfă are o datorie de nu mai puțin de un miliard de lei, iar sumele cresc pe măsură ce trece timpul, spune directorului general, citat de Economica.net.
Toate aceste datorii au un impact în buna funcționare a căii ferate, de la servicii de mentenanță pentru ridicarea restricțiilor de viteză, până la achiziționarea de echipamente.
De asemenea, Constantin Axinia s-a pronunțat foarte clar - CFR SA nu mai dorește să fie o bancă fără dobândă care să subvenționeze CFR Călători și Marfă, iar pierderile să fie transferate către Infrastructură.
La rândul său, directorul general al CFR Călători, a negat că ar avea conturile blocate în urma neplății datoriei către CFR SA. Datoria s-a ridicat la doar 100 de milioane de lei, iar banii vor fi rambursați în momentul în care vor fi încasați de la Autoritatea pentru Reforma Feroviară - adică de la Guvern, adică din buget. Și să nu uităm că urmează o rectificare bugetară.
Dacă își va excuta silit frații CFR-isti, Infastructura nu are ce să ia... decât activul. Și atunci de fapt se reface totul într-o singură companie. Ca pe vremuri, când tot rău era.
(sursa: Business Club)
Editare web: Luana Păvălucă